Detailed Information on Publication Record
2009
Výzkum výuky: tematické oblasti, výzkumné přístupy a metody
JANÍKOVÁ, Marcela, Kateřina VLČKOVÁ, Pavel DOULÍK, Martin CHVÁL, Tomáš JANÍK et. al.Basic information
Original name
Výzkum výuky: tematické oblasti, výzkumné přístupy a metody
Name (in English)
Research on teaching: research fields, approaches and methods
Authors
JANÍKOVÁ, Marcela (203 Czech Republic, guarantor), Kateřina VLČKOVÁ (203 Czech Republic), Pavel DOULÍK (203 Czech Republic), Martin CHVÁL (203 Czech Republic), Tomáš JANÍK (203 Czech Republic), Patrícia JELEMENSKÁ (703 Slovakia), Josef MAŇÁK (203 Czech Republic), Karel STARÝ (203 Czech Republic) and Jiří ŠKODA (203 Czech Republic)
Edition
1. vyd. Brno, 180 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, 2009
Publisher
Paido
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14510/09:00035513
Organization unit
Faculty of Sports Studies
ISBN
978-80-7315-180-5
Keywords (in Czech)
výzkum výuky; pedagogický výzkum; výzkumné metody; výzkumné přístupy; výzkumná témata; výzkum strategií učení; výzkum pedagogické komunikace a interakce; výzkum metod výuky; výzkum prekoncepcí; výzkum kvality a efektivity výuky; model didaktické rekonstrukce
Keywords in English
research on instruction; education; research on teaching; research on instructional effectiveness and quality; classroom interaction and communication; teaching methods; learning strategies; pupil s conceptions; model of educational reconstruction
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 26/5/2009 17:44, prof. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed.
V originále
Kolektivní monografie nabízí pohled do výzkumu výuky - jeho tematických oblastí, výzkumných přístupů a metod. Zabývá se výzkumem výuky obecně a jeho historickým vývojem (T. Janík), výzkumem pedagogické interakce a komunikace (M. Janíková), efektivitou a kvalitou výuky (M. Chvál, K. Starý),výzkumem výukových metod (T. Janík, J. Maňák), výzkumem strategií učení (K. Vlčková), žákovskými prekoncepty (J. Škoda, P. Doulík) a metodologickými aspekty modelu didaktické rekonstrukce (P. Jelemenská).
In English
Research on teaching is an established field of educational research. The monograph Research on teaching: thematic areas, research approaches and methods delimits selected thematic areas of research on teaching in the Czech Republic and abroad. Research approaches and methods are presented that are employed within these fields and basic methodological issues are discussed. The authors also discuss current empirical research projects conducted in these fields along with the particular methods used. Covered research areas are: research on teaching, historical review of research on teaching, research on classroom interaction and communication, research on instructional effectiveness and quality, research on teaching methods, research on learning strategies, research on pupils conceptions, methodological aspects of the Model of Educational Reconstruction.
Links
LC06046, research and development project |
|