JANÍKOVÁ, Marcela, Kateřina VLČKOVÁ, Pavel DOULÍK, Martin CHVÁL, Tomáš JANÍK, Patrícia JELEMENSKÁ, Josef MAŇÁK, Karel STARÝ a Jiří ŠKODA. Výzkum výuky: tematické oblasti, výzkumné přístupy a metody. 1. vyd. Brno: Paido. 180 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 978-80-7315-180-5. 2009.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Výzkum výuky: tematické oblasti, výzkumné přístupy a metody
Název anglicky Research on teaching: research fields, approaches and methods
Autoři JANÍKOVÁ, Marcela (203 Česká republika, garant), Kateřina VLČKOVÁ (203 Česká republika), Pavel DOULÍK (203 Česká republika), Martin CHVÁL (203 Česká republika), Tomáš JANÍK (203 Česká republika), Patrícia JELEMENSKÁ (703 Slovensko), Josef MAŇÁK (203 Česká republika), Karel STARÝ (203 Česká republika) a Jiří ŠKODA (203 Česká republika).
Vydání 1. vyd. Brno, 180 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, 2009.
Nakladatel Paido
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14510/09:00035513
Organizační jednotka Fakulta sportovních studií
ISBN 978-80-7315-180-5
Klíčová slova česky výzkum výuky; pedagogický výzkum; výzkumné metody; výzkumné přístupy; výzkumná témata; výzkum strategií učení; výzkum pedagogické komunikace a interakce; výzkum metod výuky; výzkum prekoncepcí; výzkum kvality a efektivity výuky; model didaktické rekonstrukce
Klíčová slova anglicky research on instruction; education; research on teaching; research on instructional effectiveness and quality; classroom interaction and communication; teaching methods; learning strategies; pupil s conceptions; model of educational reconstruction
Štítky classroom interaction and communication, Education, learning strategies, model of educational reconstruction, pupil s conceptions, research on instruction, research on teaching, teaching methods
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: prof. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed., učo 17210. Změněno: 26. 5. 2009 17:44.
Anotace
Kolektivní monografie nabízí pohled do výzkumu výuky - jeho tematických oblastí, výzkumných přístupů a metod. Zabývá se výzkumem výuky obecně a jeho historickým vývojem (T. Janík), výzkumem pedagogické interakce a komunikace (M. Janíková), efektivitou a kvalitou výuky (M. Chvál, K. Starý),výzkumem výukových metod (T. Janík, J. Maňák), výzkumem strategií učení (K. Vlčková), žákovskými prekoncepty (J. Škoda, P. Doulík) a metodologickými aspekty modelu didaktické rekonstrukce (P. Jelemenská).
Anotace anglicky
Research on teaching is an established field of educational research. The monograph Research on teaching: thematic areas, research approaches and methods delimits selected thematic areas of research on teaching in the Czech Republic and abroad. Research approaches and methods are presented that are employed within these fields and basic methodological issues are discussed. The authors also discuss current empirical research projects conducted in these fields along with the particular methods used. Covered research areas are: research on teaching, historical review of research on teaching, research on classroom interaction and communication, research on instructional effectiveness and quality, research on teaching methods, research on learning strategies, research on pupils conceptions, methodological aspects of the Model of Educational Reconstruction.
Návaznosti
LC06046, projekt VaVNázev: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání (Akronym: RECES)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centrum základního výzkumu školního vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 22:04