JANÍKOVÁ, Věra. Učení se cizím jazykům a řešení úloh řečového typu. Cizí jazyky, Plzeň: Fraus, 2009, roč. 52, č. 4, s. 111-114. ISSN 1210-0811.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Učení se cizím jazykům a řešení úloh řečového typu
Název česky Učení se cizím jazykům a řešení úloh řečového typu
Název anglicky Task-based language learning,
Autoři JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant).
Vydání Cizí jazyky, Plzeň, Fraus, 2009, 1210-0811.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/09:00029283
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky učení a vyučování cizích jazyků; úloha řečového typu
Klíčová slova anglicky task based language learning; methodology of foreign language learning and teaching
Štítky task based language learning
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Změněno: 15. 5. 2009 11:09.
Anotace
Výzkumy ukazují, že v komunikativní cizojazyčné výuce jsou preferovány úlohy řečového typu, které napomáhají rozvoji komunikativní kompetence při simulaci podmínek autentického používání cizího jazyka a zárověň umožňují přirozeně propojovat systematizaci a upevňování jednotlivých složek jazyka. Příspěvek představuje koncept výuky cizího jazyka založené na efektivním využívání úloh řečového typu.
Anotace anglicky
Research shows that in communicative foreign language classes, there has been an increasing number of such tasks that enable communication and, at the same time, aim at associating natural language acquisition with acquiring systems and structures in an efficient way. The paper presents a concept of task-focused teaching of foreign languages.
Návaznosti
GA406/05/2107, projekt VaVNázev: Autonomie v procesu učení a vyučování cizího jazyka
Investor: Grantová agentura ČR, Standardní projekty
VytisknoutZobrazeno: 18. 1. 2020 04:09