Detailed Information on Publication Record
2009
Učení se cizím jazykům a řešení úloh řečového typu
JANÍKOVÁ, VěraBasic information
Original name
Učení se cizím jazykům a řešení úloh řečového typu
Name in Czech
Učení se cizím jazykům a řešení úloh řečového typu
Name (in English)
Task-based language learning,
Authors
JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
Cizí jazyky, Plzeň, Fraus, 2009, 1210-0811
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/09:00029283
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
učení a vyučování cizích jazyků; úloha řečového typu
Keywords in English
task based language learning; methodology of foreign language learning and teaching
Tags
Reviewed
Změněno: 15/5/2009 11:09, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
V originále
Výzkumy ukazují, že v komunikativní cizojazyčné výuce jsou preferovány úlohy řečového typu, které napomáhají rozvoji komunikativní kompetence při simulaci podmínek autentického používání cizího jazyka a zárověň umožňují přirozeně propojovat systematizaci a upevňování jednotlivých složek jazyka. Příspěvek představuje koncept výuky cizího jazyka založené na efektivním využívání úloh řečového typu.
In English
Research shows that in communicative foreign language classes, there has been an increasing number of such tasks that enable communication and, at the same time, aim at associating natural language acquisition with acquiring systems and structures in an efficient way. The paper presents a concept of task-focused teaching of foreign languages.
Links
GA406/05/2107, research and development project |
|