J 2009

Učení se cizím jazykům a řešení úloh řečového typu

JANÍKOVÁ, Věra

Basic information

Original name

Učení se cizím jazykům a řešení úloh řečového typu

Name in Czech

Učení se cizím jazykům a řešení úloh řečového typu

Name (in English)

Task-based language learning,

Authors

JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Cizí jazyky, Plzeň, Fraus, 2009, 1210-0811

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

60200 6.2 Languages and Literature

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/09:00029283

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

učení a vyučování cizích jazyků; úloha řečového typu

Keywords in English

task based language learning; methodology of foreign language learning and teaching

Tags

Reviewed
Změněno: 15/5/2009 11:09, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.

Abstract

V originále

Výzkumy ukazují, že v komunikativní cizojazyčné výuce jsou preferovány úlohy řečového typu, které napomáhají rozvoji komunikativní kompetence při simulaci podmínek autentického používání cizího jazyka a zárověň umožňují přirozeně propojovat systematizaci a upevňování jednotlivých složek jazyka. Příspěvek představuje koncept výuky cizího jazyka založené na efektivním využívání úloh řečového typu.

In English

Research shows that in communicative foreign language classes, there has been an increasing number of such tasks that enable communication and, at the same time, aim at associating natural language acquisition with acquiring systems and structures in an efficient way. The paper presents a concept of task-focused teaching of foreign languages.

Links

GA406/05/2107, research and development project
Name: Autonomie v procesu učení a vyučování cizího jazyka
Investor: Czech Science Foundation, Autonomy in foreign language learning and teaching