JANÍKOVÁ, Věra. Učení se cizím jazykům a řešení úloh řečového typu (Task-based language learning,). Cizí jazyky. Plzeň: Fraus, 2009, vol. 52, No 4, p. 111-114. ISSN 1210-0811.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Učení se cizím jazykům a řešení úloh řečového typu
Name in Czech Učení se cizím jazykům a řešení úloh řečového typu
Name (in English) Task-based language learning,
Authors JANÍKOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor).
Edition Cizí jazyky, Plzeň, Fraus, 2009, 1210-0811.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00029283
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) učení a vyučování cizích jazyků; úloha řečového typu
Keywords in English task based language learning; methodology of foreign language learning and teaching
Tags task based language learning
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Changed: 15/5/2009 11:09.
Abstract
Výzkumy ukazují, že v komunikativní cizojazyčné výuce jsou preferovány úlohy řečového typu, které napomáhají rozvoji komunikativní kompetence při simulaci podmínek autentického používání cizího jazyka a zárověň umožňují přirozeně propojovat systematizaci a upevňování jednotlivých složek jazyka. Příspěvek představuje koncept výuky cizího jazyka založené na efektivním využívání úloh řečového typu.
Abstract (in English)
Research shows that in communicative foreign language classes, there has been an increasing number of such tasks that enable communication and, at the same time, aim at associating natural language acquisition with acquiring systems and structures in an efficient way. The paper presents a concept of task-focused teaching of foreign languages.
Links
GA406/05/2107, research and development projectName: Autonomie v procesu učení a vyučování cizího jazyka
Investor: Czech Science Foundation, Autonomy in foreign language learning and teaching
PrintDisplayed: 27/7/2024 14:50