2009
Učení se cizím jazykům a řešení úloh řečového typu
JANÍKOVÁ, VěraZákladní údaje
Originální název
Učení se cizím jazykům a řešení úloh řečového typu
Název česky
Učení se cizím jazykům a řešení úloh řečového typu
Název anglicky
Task-based language learning,
Autoři
JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant)
Vydání
Cizí jazyky, Plzeň, Fraus, 2009, 1210-0811
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/09:00029283
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
učení a vyučování cizích jazyků; úloha řečového typu
Klíčová slova anglicky
task based language learning; methodology of foreign language learning and teaching
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 15. 5. 2009 11:09, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
V originále
Výzkumy ukazují, že v komunikativní cizojazyčné výuce jsou preferovány úlohy řečového typu, které napomáhají rozvoji komunikativní kompetence při simulaci podmínek autentického používání cizího jazyka a zárověň umožňují přirozeně propojovat systematizaci a upevňování jednotlivých složek jazyka. Příspěvek představuje koncept výuky cizího jazyka založené na efektivním využívání úloh řečového typu.
Anglicky
Research shows that in communicative foreign language classes, there has been an increasing number of such tasks that enable communication and, at the same time, aim at associating natural language acquisition with acquiring systems and structures in an efficient way. The paper presents a concept of task-focused teaching of foreign languages.
Návaznosti
GA406/05/2107, projekt VaV |
|