J 2009

Učení se cizím jazykům a řešení úloh řečového typu

JANÍKOVÁ, Věra

Základní údaje

Originální název

Učení se cizím jazykům a řešení úloh řečového typu

Název česky

Učení se cizím jazykům a řešení úloh řečového typu

Název anglicky

Task-based language learning,

Autoři

JANÍKOVÁ, Věra (203 Česká republika, garant)

Vydání

Cizí jazyky, Plzeň, Fraus, 2009, 1210-0811

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

60200 6.2 Languages and Literature

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/09:00029283

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

učení a vyučování cizích jazyků; úloha řečového typu

Klíčová slova anglicky

task based language learning; methodology of foreign language learning and teaching

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 15. 5. 2009 11:09, prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.

Anotace

V originále

Výzkumy ukazují, že v komunikativní cizojazyčné výuce jsou preferovány úlohy řečového typu, které napomáhají rozvoji komunikativní kompetence při simulaci podmínek autentického používání cizího jazyka a zárověň umožňují přirozeně propojovat systematizaci a upevňování jednotlivých složek jazyka. Příspěvek představuje koncept výuky cizího jazyka založené na efektivním využívání úloh řečového typu.

Anglicky

Research shows that in communicative foreign language classes, there has been an increasing number of such tasks that enable communication and, at the same time, aim at associating natural language acquisition with acquiring systems and structures in an efficient way. The paper presents a concept of task-focused teaching of foreign languages.

Návaznosti

GA406/05/2107, projekt VaV
Název: Autonomie v procesu učení a vyučování cizího jazyka
Investor: Grantová agentura ČR, Autonomie v procesu učení a vyučování cizího jazyka