GILLIOT, Maike, Václav MATYÁŠ, Wohlgemuth SVEN a Marek KUMPOŠT. Privacy and Identity. In The Future of Identity in the Information Society - Challenges and Opportunities. 1. vyd. SRN: Springer Verlag, 2009, s. 351-390. Springer Verlag, 1st issue. ISBN 978-3-540-88480-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Privacy and Identity
Název česky Soukromí a identita
Autoři GILLIOT, Maike (276 Německo), Václav MATYÁŠ (203 Česká republika, garant, domácí), Wohlgemuth SVEN (276 Německo) a Marek KUMPOŠT (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. SRN, The Future of Identity in the Information Society - Challenges and Opportunities, od s. 351-390, 40 s. Springer Verlag, 1st issue, 2009.
Nakladatel Springer Verlag
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 20200 2.2 Electrical engineering, Electronic engineering, Information engineering
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14330/09:00035567
Organizační jednotka Fakulta informatiky
ISBN 978-3-540-88480-4
Klíčová slova anglicky identity; identification; privacy
Štítky identification, identity, privacy
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: prof. RNDr. Václav Matyáš, M.Sc., Ph.D., učo 344. Změněno: 30. 3. 2013 09:41.
Anotace
Digitising personal information is changing our ways of identifying persons and managing relations. What used to be a "natural" identity, is now as virtual as a user account at a web portal, an email address, or a mobile phone number. It is subject to diverse forms of identity management in business, administration, and among citizens. Core question and source of conflict is who owns how much identity information of whom and who needs to place trust into which identity information to allow access to resources. This book presents multidisciplinary answers from research, government, and industry.
Anotace česky
Digitising personal information is changing our ways of identifying persons and managing relations. What used to be a "natural" identity, is now as virtual as a user account at a web portal, an email address, or a mobile phone number. It is subject to diverse forms of identity management in business, administration, and among citizens. Core question and source of conflict is who owns how much identity information of whom and who needs to place trust into which identity information to allow access to resources. This book presents multidisciplinary answers from research, government, and industry.
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 03:21