V originále
V září 2008 proběhla v Brně v rámci akce Podzimní hrátky s vědou a vědci také soutěž ŽIRAFA (ŽIvot, RAdost, FAntazie). Tato soutěž byla určena žákům druhého stupně základních škol. Žáci postupně na deseti stanovištích řešili úkoly z oborů Přírodopis, Fyzika, Geografie, Chemie a Zemědělství. Z každého oboru byla připravena dvě stanoviště s úkoly. Na jednom ze dvou chemických stanovišť žáci zpracovávali didaktický test sestavený zajímavou motivační formou. Konferenční příspěvek se zkoumá a rozebírá nejčastější chyby, kterých se žáci při řešení testu dopustili a srovnává je s výsledky testování uskutečněného u studentů vybraných středních a vysokých škol (studenti učitelství chemie).
In English
In September 2008, pupils` competition called ŽIRAFA took place in Brno (as a part of the enterprise Science and Scientists in the Autumn). The competition was intended for pupils of at least 6th grade of primary schools. The pupils solved (at 10 places) tasks of Biology, Chemistry, Geography, Chemistry and Agriculture (each science 2 places). One standpoint of Chemistry was focused on didactical test (made in motivational form). The article analyses the most frequent mistakes of pupils and as a research, compares them to results of work of secondary school and university students (future teachers of chemistry).