Detailed Information on Publication Record
2009
Žákovská soutěž ŽIRAFA
MOKRÁ, Zuzana, Hana CÍDLOVÁ and Barbora VALOVÁBasic information
Original name
Žákovská soutěž ŽIRAFA
Name in Czech
Žákovská soutěž ŽIRAFA
Name (in English)
Pupils` Competition ŽIRAFA
Authors
MOKRÁ, Zuzana (203 Czech Republic), Hana CÍDLOVÁ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Barbora VALOVÁ (203 Czech Republic)
Edition
1. vyd. Brno, XXVII. mezinárodní kolokvium o řízení vzdělávacího procesu, 9 pp. 2009
Publisher
Univerzita obrany, fakulta ekonomiky a managementu
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/09:00035569
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7231-650-2
Keywords (in Czech)
výuka; chemie; didaktický test; znalosti, srovnávací výzkum
Keywords in English
edcation; chemistry; didactic test; knowledge; comparison
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 11/4/2011 16:53, doc. Mgr. Hana Cídlová, Dr.
V originále
V září 2008 proběhla v Brně v rámci akce Podzimní hrátky s vědou a vědci také soutěž ŽIRAFA (ŽIvot, RAdost, FAntazie). Tato soutěž byla určena žákům druhého stupně základních škol. Žáci postupně na deseti stanovištích řešili úkoly z oborů Přírodopis, Fyzika, Geografie, Chemie a Zemědělství. Z každého oboru byla připravena dvě stanoviště s úkoly. Na jednom ze dvou chemických stanovišť žáci zpracovávali didaktický test sestavený zajímavou motivační formou. Konferenční příspěvek se zkoumá a rozebírá nejčastější chyby, kterých se žáci při řešení testu dopustili a srovnává je s výsledky testování uskutečněného u studentů vybraných středních a vysokých škol (studenti učitelství chemie).
In English
In September 2008, pupils` competition called ŽIRAFA took place in Brno (as a part of the enterprise Science and Scientists in the Autumn). The competition was intended for pupils of at least 6th grade of primary schools. The pupils solved (at 10 places) tasks of Biology, Chemistry, Geography, Chemistry and Agriculture (each science 2 places). One standpoint of Chemistry was focused on didactical test (made in motivational form). The article analyses the most frequent mistakes of pupils and as a research, compares them to results of work of secondary school and university students (future teachers of chemistry).