D 2009

Nejčastější chyby ve studentských protokolech z předmětu Laboratorní cvičení z fyzikální chemie

VALOVÁ, Barbora and Hana CÍDLOVÁ

Basic information

Original name

Nejčastější chyby ve studentských protokolech z předmětu Laboratorní cvičení z fyzikální chemie

Name (in English)

The Most Frequent Mistakes in Students Protocols at the Subject Laboratory Training in Physical Chemistry

Authors

VALOVÁ, Barbora (203 Czech Republic, guarantor) and Hana CÍDLOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, XXVII. mezinárodní kolokvium o řízení vzdělávacího procesu, 7 pp. 2009

Publisher

Univerzita obrany, fakulta ekonomiky a managementu

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/09:00035570

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7231-650-2

Keywords (in Czech)

výuka; fyzikální chemie; laboratorní cvičení; chyby

Keywords in English

education; physical chemistry; laboratory training; mistakes

Tags

Reviewed
Změněno: 11/4/2011 16:54, doc. Mgr. Hana Cídlová, Dr.

Abstract

V originále

Nedílnou součástí přípravy budoucích učitelů chemie na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity je i Laboratorní cvičení z fyzikální chemie. Navazuje na učivo z předmětu Fyzikální chemie, která spolu s předmětem Analytická chemie tvoří nejobtížnější část studia oboru Pedagogické asistentství chemie pro ZŠ. Konferenční příspěvek zkoumá nejčastější chyby studentů při vypracování protokolů k experimentálním úlohám v předmětu Laboratorní cvičení z fyzikální chemie. Zabývá se nejen základní matematickou vyspělostí studentů, ale i jejich přístupem k dodržení podmínek pro získání započtu za tento předmět.

In English

A very important part of preparation of future chemistry teachers at Faculty of Education, Masaryk University, is also Laboratory Training in Physical Chemistry. It agrees with the subject matter of the subject Physical Chemistry, which together with Analytical Chemistry represents the most difficult part of the study of the specialization Lower Secondary School Teacher Training in Chemistry. In this paper we recapitulate the most frequent mistakes of the students in the protocols at the subject Laboratory Training in Physical Chemistry. It is interesting to observe the level of mathematical skills of the students as well as their liability for the conditions for receiving the credit and for termination of the subject.