J 2006

Charakteristiky a vývojové trendy školství a vzdělávání v zemích Evropské unie.

VLČKOVÁ, Kateřina

Basic information

Original name

Charakteristiky a vývojové trendy školství a vzdělávání v zemích Evropské unie.

Name (in English)

Characteristics and developmental trends of schooling and education in the EU countries

Authors

VLČKOVÁ, Kateřina (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

Elportál, Brno, MU, 2006, 1802-128X

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14410/06:00035593

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

trendy; vzdělávání; Evropská unie

Keywords in English

trends; education; Euroepan Union
Změněno: 3/3/2010 15:27, Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D.

Abstract

V originále

Autorka ve svém článku představuje základní parametry, současné trendy a vývoj ve vzdělávání ve 25 zemích EU, včetně nových států. Zaměřuje se na analýzu vzdělávací politiky jednotlivých zemí, charakteristiku organizace výchovy a vzdělávání na dílčích vzdělávacích stupňů podle klasifikace ISCED v jednotlivých zemích. V závěru příspěvku pak autorka formuluje závěry vyplývající z analýzy a předkládá doporučení, jejichž implementace by mohla v budoucnu vést ke zlepšení stavu.

In English

The author of the article introduces basic parametres, recent trends and development of educational systems in 25 countries of the European Union. The author analyses educational policy of individual countries, characteristics of organizing education on individual levels of education according to clasification ISCED in different countries. In the end of the article the author formulates conclusions from the analyses and she offers recommendations which implementation might lead to the improvement.