ŠPAČEK, David and Svatava NUNVÁŘOVÁ. Quality Management and Citizens' Satisfaction - Selected Practice of Czech Public Administration. In State and Administration in a Changing World. Bratislava: NISPAcee, 2009, 24 pp. ISBN 978-80-89013-44-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Quality Management and Citizens' Satisfaction - Selected Practice of Czech Public Administration
Name in Czech Řízení kvality a spokojenost občanů - vybraná praxe české veřejné správy
Authors ŠPAČEK, David (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Svatava NUNVÁŘOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Bratislava, State and Administration in a Changing World, 24 pp. 2009.
Publisher NISPAcee
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50600 5.6 Political science
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14560/09:00029304
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 978-80-89013-44-9
Keywords (in Czech) řízení kvality, spokojenost občanů
Keywords in English quality management; citizens satisfaction
Tags citizens satisfaction, quality management
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Ing. Svatava Nunvářová, Ph.D., učo 3827. Changed: 28/2/2013 16:34.
Abstract
The first part of the paper summarizes the specifics of quality in public administration. The second part introduces reflections of quality management in Czech public administration reform (within its policy context), and in real administrative practices of territorial self-governments which have been implementing various quality management instruments apparently more intensively than the central administration level. The research, the partial results of which are proposed for presentation and elaboration in the paper, is carried out within the framework of the project of the Czech Science Foundation no. 402/07/1486 "Measurement of Citizens' Satisfaction with Public Sector Services as Integral Part of Quality Management in Public Sector Organizations".
Abstract (in Czech)
První část příspěvku sumarizuje specifika kvality ve veřejné správě. Druhá část představuje českou praxi kvality ve veřejné správě, zaměřuje se především na kontext politik a vybranou praxi územních samospráv, které implementovaly nástroje řízení kvality mnohem intenzivněji, než úroveň ústřední správy. Článek byl vypracován v rámci řešení projektu Grantové agentury ČR Měření spokojenosti občanů s veřejnými službami jako součást řízení kvality v organizacích veřejného sektoru (č. 402/07/1486).
Links
GA402/07/1486, research and development projectName: Měření spokojenosti občanů s veřejnými službami jako součást řízení kvality v organizacích veřejného sektoru
Investor: Czech Science Foundation, Measurement of Citizens Satisfaction with Public Sector Services as Integra Part of Quality management in Public Sector Organizations
PrintDisplayed: 8/7/2024 22:35