Detailed Information on Publication Record
2009
Quality Management and Citizens' Satisfaction - Selected Practice of Czech Public Administration
ŠPAČEK, David and Svatava NUNVÁŘOVÁBasic information
Original name
Quality Management and Citizens' Satisfaction - Selected Practice of Czech Public Administration
Name in Czech
Řízení kvality a spokojenost občanů - vybraná praxe české veřejné správy
Authors
ŠPAČEK, David (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Svatava NUNVÁŘOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Bratislava, State and Administration in a Changing World, 24 pp. 2009
Publisher
NISPAcee
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50600 5.6 Political science
Country of publisher
Slovakia
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14560/09:00029304
Organization unit
Faculty of Economics and Administration
ISBN
978-80-89013-44-9
Keywords (in Czech)
řízení kvality, spokojenost občanů
Keywords in English
quality management; citizens satisfaction
Tags
Reviewed
Změněno: 28/2/2013 16:34, Ing. Svatava Nunvářová, Ph.D.
V originále
The first part of the paper summarizes the specifics of quality in public administration. The second part introduces reflections of quality management in Czech public administration reform (within its policy context), and in real administrative practices of territorial self-governments which have been implementing various quality management instruments apparently more intensively than the central administration level. The research, the partial results of which are proposed for presentation and elaboration in the paper, is carried out within the framework of the project of the Czech Science Foundation no. 402/07/1486 "Measurement of Citizens' Satisfaction with Public Sector Services as Integral Part of Quality Management in Public Sector Organizations".
In Czech
První část příspěvku sumarizuje specifika kvality ve veřejné správě. Druhá část představuje českou praxi kvality ve veřejné správě, zaměřuje se především na kontext politik a vybranou praxi územních samospráv, které implementovaly nástroje řízení kvality mnohem intenzivněji, než úroveň ústřední správy. Článek byl vypracován v rámci řešení projektu Grantové agentury ČR Měření spokojenosti občanů s veřejnými službami jako součást řízení kvality v organizacích veřejného sektoru (č. 402/07/1486).
Links
GA402/07/1486, research and development project |
|