D 2009

Quality Management and Citizens' Satisfaction - Selected Practice of Czech Public Administration

ŠPAČEK, David and Svatava NUNVÁŘOVÁ

Basic information

Original name

Quality Management and Citizens' Satisfaction - Selected Practice of Czech Public Administration

Name in Czech

Řízení kvality a spokojenost občanů - vybraná praxe české veřejné správy

Authors

ŠPAČEK, David (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Svatava NUNVÁŘOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Bratislava, State and Administration in a Changing World, 24 pp. 2009

Publisher

NISPAcee

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50600 5.6 Political science

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14560/09:00029304

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

ISBN

978-80-89013-44-9

Keywords (in Czech)

řízení kvality, spokojenost občanů

Keywords in English

quality management; citizens satisfaction

Tags

Reviewed
Změněno: 28/2/2013 16:34, Ing. Svatava Nunvářová, Ph.D.

Abstract

V originále

The first part of the paper summarizes the specifics of quality in public administration. The second part introduces reflections of quality management in Czech public administration reform (within its policy context), and in real administrative practices of territorial self-governments which have been implementing various quality management instruments apparently more intensively than the central administration level. The research, the partial results of which are proposed for presentation and elaboration in the paper, is carried out within the framework of the project of the Czech Science Foundation no. 402/07/1486 "Measurement of Citizens' Satisfaction with Public Sector Services as Integral Part of Quality Management in Public Sector Organizations".

In Czech

První část příspěvku sumarizuje specifika kvality ve veřejné správě. Druhá část představuje českou praxi kvality ve veřejné správě, zaměřuje se především na kontext politik a vybranou praxi územních samospráv, které implementovaly nástroje řízení kvality mnohem intenzivněji, než úroveň ústřední správy. Článek byl vypracován v rámci řešení projektu Grantové agentury ČR Měření spokojenosti občanů s veřejnými službami jako součást řízení kvality v organizacích veřejného sektoru (č. 402/07/1486).

Links

GA402/07/1486, research and development project
Name: Měření spokojenosti občanů s veřejnými službami jako součást řízení kvality v organizacích veřejného sektoru
Investor: Czech Science Foundation, Measurement of Citizens Satisfaction with Public Sector Services as Integra Part of Quality management in Public Sector Organizations