KRAFT, Stanislav a Michal VANČURA. Dopravní systém České republiky: efektivita a prostorové dopady. Národohospodářský Obzor. 2009, roč. 9, č. 1, s. 21-33. ISSN 1213-2446.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Dopravní systém České republiky: efektivita a prostorové dopady
Název anglicky The Transport System of Czech republic: Effectivness and Geography
Autoři KRAFT, Stanislav a Michal VANČURA.
Vydání Národohospodářský Obzor, 2009, 1213-2446.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
Klíčová slova česky dopravní systém, časová dostupnost, regionální rozvoj, časoprostorové mapy
Klíčová slova anglicky transport system, time accessibility, regional development, time-space maps
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. RNDr. Stanislav Kraft, Ph.D., učo 272284. Změněno: 29. 5. 2009 20:10.
Anotace
Článek se zabývá hodnocením postavení jednotlivých regionů České republiky (ORP) v dopravním systému a prostorovými dopady existence dopravní infrastruktury vyššího řádu. Na základě údajů o časové dostupnosti Prahy ze středisek ORP je celkový soubor sledovaných regionů diferencován podle absolutních (časová dostupnost, průměrná rychlost) a relativních charakteristik (vážená časová dostupnost). Sledovány jsou údaje časové dostupnosti pro individuální automobilovou i veřejnou hromadnou dopravu. Pomocí nástrojů ArcView jsou pak následně vyjádřeny časové a prostorové vztahy generované dopravním systémem. Tím vzniká časoprostorová (time-space) mapa pro dostupnost Prahy individuální automobilovou dopravou.
Anotace anglicky
This paper deals with an evaluation of transport location of particular regions of the Czech Republic (ORP) in transport system and spatial impacts of high - quality transport infrastructure existence. With the use of data about time accessibility of Prague from ORP centres, the overall set of monitored regions was differentiated according to absolute (time accessibility) and relative characteristics (average speed, weighted time accessibility). There were monitored data for individual automobile and public collective transport. Temporal and spatial terms generated by transport system were subsequently expressed by using ArcView tools. Time accessibility of geographical localities causes geographical
VytisknoutZobrazeno: 31. 8. 2024 18:21