D 2009

How much is privacy worth?

KUMPOŠT, Marek and Václav MATYÁŠ

Basic information

Original name

How much is privacy worth?

Name in Czech

Jaká je hodnota soukromí?

Authors

KUMPOŠT, Marek (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Václav MATYÁŠ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Praha, 10th Information Security Summit, p. 139-151, 13 pp. 2009

Publisher

Tate International

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14330/09:00035651

Organization unit

Faculty of Informatics

ISBN

978-80-86813-17-2

Keywords (in Czech)

soukromí; hodnota soukromí; lokační soukromí; soukromé informace

Keywords in English

privacy; value of privacy; location privacy; private information

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 30/3/2013 09:40, prof. RNDr. Václav Matyáš, M.Sc., Ph.D.

Abstract

V originále

In our contribution we will present results from two experiments which primary goal was to estimate how people value their personal information. In order to get as unbiased information as possible, we proceed with both experiment in a form of a web questionnaire and the original goal was partially hidden with a cover story (instead of direct asking for the price). Both studies were done in cooperation with our external partners (universities) within the FIDIS (Future of Identity in the Information Society) project.

In Czech

Příspěvek se zabývá představením výsledků dvou experimentů, jejichž cílem bylo zjistit, jak si lidé cení svých soukromých informací. Aby byly získané informace co možná nejméně ovlivněné tím, že se lidí přímo zeptáme na cenu, byly oba experimenty provedeny formou webového dotazníku, kdy skutečný záměr byl do určité míry skryt. V obou případech jsme se účastníku ptali, jakou finanční kompenzaci by požadovali v případě, že by se zúčastnili navrženého experimentu. Navržený experiment byl ve skutečnosti pouze zástěrkou, právě z důvodu minimalizace zkreslení výsledků. Obě studie byly provedeny ve spolupráci s našimi zahraničními partnery (univerzitami) v rámci projektu FIDIS (Future of Identity in the Information Society).