KUMPOŠT, Marek and Václav MATYÁŠ. How much is privacy worth? In 10th Information Security Summit. Praha: Tate International, 2009, p. 139-151. ISBN 978-80-86813-17-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name How much is privacy worth?
Name in Czech Jaká je hodnota soukromí?
Authors KUMPOŠT, Marek (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Václav MATYÁŠ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Praha, 10th Information Security Summit, p. 139-151, 13 pp. 2009.
Publisher Tate International
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14330/09:00035651
Organization unit Faculty of Informatics
ISBN 978-80-86813-17-2
Keywords (in Czech) soukromí; hodnota soukromí; lokační soukromí; soukromé informace
Keywords in English privacy; value of privacy; location privacy; private information
Tags location privacy, privacy, private information, value of privacy
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: prof. RNDr. Václav Matyáš, M.Sc., Ph.D., učo 344. Changed: 30/3/2013 09:40.
Abstract
In our contribution we will present results from two experiments which primary goal was to estimate how people value their personal information. In order to get as unbiased information as possible, we proceed with both experiment in a form of a web questionnaire and the original goal was partially hidden with a cover story (instead of direct asking for the price). Both studies were done in cooperation with our external partners (universities) within the FIDIS (Future of Identity in the Information Society) project.
Abstract (in Czech)
Příspěvek se zabývá představením výsledků dvou experimentů, jejichž cílem bylo zjistit, jak si lidé cení svých soukromých informací. Aby byly získané informace co možná nejméně ovlivněné tím, že se lidí přímo zeptáme na cenu, byly oba experimenty provedeny formou webového dotazníku, kdy skutečný záměr byl do určité míry skryt. V obou případech jsme se účastníku ptali, jakou finanční kompenzaci by požadovali v případě, že by se zúčastnili navrženého experimentu. Navržený experiment byl ve skutečnosti pouze zástěrkou, právě z důvodu minimalizace zkreslení výsledků. Obě studie byly provedeny ve spolupráci s našimi zahraničními partnery (univerzitami) v rámci projektu FIDIS (Future of Identity in the Information Society).
PrintDisplayed: 25/4/2024 06:49