BENEŠOVÁ, Pavla. Využití prvků dramatické výchovy při práci s cizojazyčným textem u žáků s SPU (Using of drama by textwork in foreign language teaching). In Dramatická výchova pro děti se speciálními potřebami v kontextu RVP. 2009.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Využití prvků dramatické výchovy při práci s cizojazyčným textem u žáků s SPU
Name (in English) Using of drama by textwork in foreign language teaching
Authors BENEŠOVÁ, Pavla.
Edition Dramatická výchova pro děti se speciálními potřebami v kontextu RVP, 2009.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords in English drama education; textwork; foreign language teaching
Changed by Changed by: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Changed: 5/1/2010 11:24.
Abstract
Čtení v cizím jazyce, resp. porozumění cizojazyčnému textu, představuje jednu ze čtyř základních řečových dovedností, kterou si žáci ve výuce cizího jazyka osvojují. Pro žáky s SPU však právě čtení textů, ať už v mateřském nebo cizím jazyce, skrývá řadu úskalí. Cílem přednášky bylo nastínit jak základní výzkumné problémy, tak problémy, s kterými se můžeme při práci s cizojazyčnými texty v praxi u žáků s SPU setkat, a nabídnout možnosti využití prvků dramatické výchovy k jejich kompenzaci, řešení či odstranění.
Abstract (in English)
Foreign language reading comprehension is one of the four basic language skills acquired by pupils in foreign language classes. However, for pupils with learning disabilities, reading comprehension (in both foreign and mother tongue) represents a major obstacle. The aim of the lecture was to present particular current research issues and an outline of possible difficulties that can be encountered while dealing with reading texts in foreign language classes including pupils with learning disabilities, as well as to present several possibilities of utilizing elements of drama in education to compensate for, solve, or remediate these difficulties.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 13/5/2024 10:55