Detailed Information on Publication Record
2009
Využití prvků dramatické výchovy při práci s cizojazyčným textem u žáků s SPU
BENEŠOVÁ, PavlaBasic information
Original name
Využití prvků dramatické výchovy při práci s cizojazyčným textem u žáků s SPU
Name (in English)
Using of drama by textwork in foreign language teaching
Authors
Edition
Dramatická výchova pro děti se speciálními potřebami v kontextu RVP, 2009
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
Keywords in English
drama education; textwork; foreign language teaching
Změněno: 5/1/2010 11:24, Mgr. Pavla Marečková, Ph.D.
V originále
Čtení v cizím jazyce, resp. porozumění cizojazyčnému textu, představuje jednu ze čtyř základních řečových dovedností, kterou si žáci ve výuce cizího jazyka osvojují. Pro žáky s SPU však právě čtení textů, ať už v mateřském nebo cizím jazyce, skrývá řadu úskalí. Cílem přednášky bylo nastínit jak základní výzkumné problémy, tak problémy, s kterými se můžeme při práci s cizojazyčnými texty v praxi u žáků s SPU setkat, a nabídnout možnosti využití prvků dramatické výchovy k jejich kompenzaci, řešení či odstranění.
In English
Foreign language reading comprehension is one of the four basic language skills acquired by pupils in foreign language classes. However, for pupils with learning disabilities, reading comprehension (in both foreign and mother tongue) represents a major obstacle. The aim of the lecture was to present particular current research issues and an outline of possible difficulties that can be encountered while dealing with reading texts in foreign language classes including pupils with learning disabilities, as well as to present several possibilities of utilizing elements of drama in education to compensate for, solve, or remediate these difficulties.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|