Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{834770, author = {Havelková, Marie and Kachlík, Petr}, article_location = {Slovensko}, article_number = {3-4}, keywords = {teachers - primary school environment - immune system - disorders - allergic child - asthmatic child - health problem - first aid}, language = {cze}, issn = {1336-9326}, journal = {Zdravotníctvo a sociálná práca}, title = {KVALITA ŠKOLNÍHO PROSTŘEDÍ A ŽÁCI S PORUCHAMI IMUNITNÍHO SYSTÉMU}, volume = {3}, year = {2008} }
TY - JOUR ID - 834770 AU - Havelková, Marie - Kachlík, Petr PY - 2008 TI - KVALITA ŠKOLNÍHO PROSTŘEDÍ A ŽÁCI S PORUCHAMI IMUNITNÍHO SYSTÉMU JF - Zdravotníctvo a sociálná práca VL - 3 IS - 3-4 PB - SAPIENTIA Bratislava SN - 13369326 KW - teachers - primary school environment - immune system - disorders - allergic child - asthmatic child - health problem - first aid N2 - Poruchy imunitního systému jsou řazeny mezi civilizační onemocnění současné populace. Nejčastějšími poruchami imunity jsou alergie a astma. V České republice postihují v současné době alergická onemocnění přibližně 30% dětí a 7% dětí je postiženo astmatem. Děti s alergií a astmatem tráví ve škole podstatnou část svého času. Je proto důležité, aby prostředí ve třídách základních škol bylo upraveno tak, aby u alergických žáků zbytečně nevyvolávalo zdravotní potíže. Učitel by měl být informován o tom, že má ve třídě dítě s poruchou imunitního systému a také o tom, o jaký typ poruchy imunity se u konkrétního školáka jedná. Učitel by měl být také schopen svému žákovi poskytnout první pomoc v případě, že by dostal záchvat. Výzkumná sondáž do prostředí vybraných základních škol přináší pohled na situaci, která v současné době v základních školách České republiky existuje. Z výzkumu vyplynulo, že je nezbytné zlepšit informovanost učitelů. ER -
HAVELKOVÁ, Marie and Petr KACHLÍK. KVALITA ŠKOLNÍHO PROSTŘEDÍ A ŽÁCI S PORUCHAMI IMUNITNÍHO SYSTÉMU (SCHOOL ENVIRONMENT QUALITY AND PUPILS WITH IMMUNE SYSTEM DISORDERS). \textit{Zdravotníctvo a sociálná práca}. Slovensko: SAPIENTIA Bratislava, 2008, vol.~3, 3-4, 2 pp. ISSN~1336-9326.
|