Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{834934, author = {Kvizda, Martin}, address = {Žilina}, booktitle = {Increasing the Competitiveness of the European Rail System}, edition = {1.}, keywords = {railway transport; unbundling; intermodal competition}, language = {cze}, location = {Žilina}, isbn = {978-80-554-0024-2}, pages = {207-214}, publisher = {Žilinská univerzita}, title = {Institucionální limity intermodální konkurenceschopnosti železniční dopravy}, url = {http://www.transporteconomics.eu}, year = {2009} }
TY - JOUR ID - 834934 AU - Kvizda, Martin PY - 2009 TI - Institucionální limity intermodální konkurenceschopnosti železniční dopravy PB - Žilinská univerzita CY - Žilina SN - 9788055400242 KW - railway transport KW - unbundling KW - intermodal competition UR - http://www.transporteconomics.eu N2 - Vzhledem k tomu, že unbundling znamená prakticky vyvedení tzv. utopených nákladů a značné části fixních nákladů z rozpočtů jednotlivých dopravců, zvýšení celkových nákladů odvětví způsobí zátěž veřejných rozpočtů, z nichž budou náklady infrastruktury a případné dotace provozu hrazeny. Faktory, které mohou potenciálně ohrozit výsledný efekt reformy založené na unbundlingu můžeme shrnout do čtyř oblastí: (i) existence úspor z rozsahu a ze struktury, (ii) ohrožení alokační efektivnosti odtržením rozhodování o infrastruktuře od dopravců, (iii) existence úspor z hustoty dopravy, a (iv) působení intermodální konkurence. Tento text si klade za cíl identifikovat na základě poznatků ekonomické teorie i praktických zkušeností s železničním provozem problémy, které mohou být unbundlingem způsobeny. ER -
KVIZDA, Martin. Institucionální limity intermodální konkurenceschopnosti železniční dopravy. Online. In \textit{Increasing the Competitiveness of the European Rail System}. 1. vyd. Žilina: Žilinská univerzita, 2009. s.~207-214. ISBN~978-80-554-0024-2. [citováno 2024-04-23]
|