VAĎUROVÁ, Helena. Sociální podpora a komunikace jako významné faktory zvládání zátěže u pečovatelů o děti se závažným onemocněním. In BARTOŇOVÁ, Miroslava a Marie VÍTKOVÁ. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. Education of Pupils with Special Educational Needs II. První. Brno: Paido, 2008, s. 201-208. edice pedagogické literatury. ISBN 978-80-7315-170-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Sociální podpora a komunikace jako významné faktory zvládání zátěže u pečovatelů o děti se závažným onemocněním
Název anglicky Social Support and Communication as an Important Factors of Coping in Caregivers of Seriously Ill Children
Autoři VAĎUROVÁ, Helena (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání První. Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. Education of Pupils with Special Educational Needs II. od s. 201-208, 8 s. edice pedagogické literatury, 2008.
Nakladatel Paido
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/08:00051157
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-170-6
Klíčová slova česky komunikace; zvládání zátěže; závažné onemocnění; děti; speciální pedagog
Klíčová slova anglicky communication; coping; parents; serious illness; children; special needs teacher
Štítky children, communication, coping, parents, serious illness, special needs teacher
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D., učo 32695. Změněno: 19. 3. 2012 13:26.
Anotace
Kapitola se zabývá dopadem onkologického onemocnění dítěte na pečovatele a celou rodinu. Vymezuje jednotlivé oblasti kvality života a faktory ovlivňující schopnost adaptace. Pozornost je věnována zejména významu sociální podpory a komunikace v procesu vyrovnávání se se zátěžovou situací a poskytování optimální podpory dítěte ze strany pečovatele. Prezentuje některé závěry výzkumu Vliv nelékařských služeb na kvalitu života pečovatele o děti s onkologickým onemocněním z roku 2007, které komparuje se zahraničními výzkumy.
Anotace anglicky
The chapter focuses on communication as means of coping for seriously ill children caregivers. It presents outcomes of own research comparing it with current foreign researches.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 16:18