C
2008
Sociální podpora a komunikace jako významné faktory zvládání zátěže u pečovatelů o děti se závažným onemocněním
VAĎUROVÁ, Helena
Basic information
Original name
Sociální podpora a komunikace jako významné faktory zvládání zátěže u pečovatelů o děti se závažným onemocněním
Name (in English)
Social Support and Communication as an Important Factors of Coping in Caregivers of Seriously Ill Children
Edition
První. Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. Education of Pupils with Special Educational Needs II. p. 201-208, 8 pp. edice pedagogické literatury, 2008
Other information
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/08:00051157
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
komunikace; zvládání zátěže; závažné onemocnění; děti; speciální pedagog
Keywords in English
communication; coping; parents; serious illness; children; special needs teacher
V originále
Kapitola se zabývá dopadem onkologického onemocnění dítěte na pečovatele a celou rodinu. Vymezuje jednotlivé oblasti kvality života a faktory ovlivňující schopnost adaptace. Pozornost je věnována zejména významu sociální podpory a komunikace v procesu vyrovnávání se se zátěžovou situací a poskytování optimální podpory dítěte ze strany pečovatele. Prezentuje některé závěry výzkumu Vliv nelékařských služeb na kvalitu života pečovatele o děti s onkologickým onemocněním z roku 2007, které komparuje se zahraničními výzkumy.
In English
The chapter focuses on communication as means of coping for seriously ill children caregivers. It presents outcomes of own research comparing it with current foreign researches.
Links
MSM0021622443, plan (intention) | Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání | Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education |
|
Displayed: 6/11/2024 13:29