Detailed Information on Publication Record
2009
Strategie pozitivního hodnocení jako motivační nástroj při výuce chemických výpočtů na ZŠ
PTÁČEK, PetrBasic information
Original name
Strategie pozitivního hodnocení jako motivační nástroj při výuce chemických výpočtů na ZŠ
Name in Czech
Strategie pozitivního hodnocení jako motivační nástroj při výuce chemických výpočtů na ZŠ
Name (in English)
Strategy of Positive Classification as a Motivational Instrument for Chemical Calculations Education at a Primary School
Authors
PTÁČEK, Petr (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Brno, XXVII. mezinárodní kolokvium o řízení vzdělávacího procesu, p. nestránkováno, 3 pp. 2009
Publisher
Univerzita obrany
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code
RIV/00216224:14410/09:00035705
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7231-650-2
Keywords (in Czech)
Motivace; Kooperativní učení; Aktivní učení; Matematická gramotnost
Keywords in English
Motivation; Cooperative teaching; Active teaching; Mathematical literacy
Změněno: 27/3/2013 15:51, Mgr. Petr Ptáček, Ph.D.
V originále
Příspěvek představuje metodu motivačního hodnocení jako užitečnou pomůcku při výuce chemických výpočtů na ZŠ. Zkoumán byl vliv aplikace metody pozitivního hodnocení na motivaci žáků při výuce chemických výpočtů na základní škole.
In English
This contribution pose the motivational classification method as a effective instrument for chemical calculations education at a Primary School.