Detailed Information on Publication Record
2009
Škola pro všechny - vyhledávání žáků v riziku poruch chování ve školním prostředí
VOJTOVÁ, VěraBasic information
Original name
Škola pro všechny - vyhledávání žáků v riziku poruch chování ve školním prostředí
Name in Czech
Škola pro všechny - vyhledávání žáků v riziku poruch chování ve školním prostředí
Name (in English)
School for all - search of students at risk for behavioural disorder
Authors
VOJTOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Orbis Scholae, Praha, Univerzita Karlova v Praze, 2009, 1802-4637
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14410/09:00035706
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
riziko poruch chování; vylučování; ěkola pro všechny; postoje ke školnímu životu, koncept kvality života; sebehodnocení.
Keywords in English
risk of behavioural disorder; exclusion; school for all; school life attitudes; quality of life concept; self assessment;
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 26/10/2021 11:22, Dana Nesnídalová
V originále
Článek představuje pedagogický nástroj pro identifikaci žáků v riziku poruch chování v první fázi ověřování jeho použitelnosti v praxi škol. Pojednává o konceptu výzkumu, validitě a reliabilitě zvolených škál, které jsme ověřili na souboru 2069 respondentů. Dále jsou naznačeny návrhy dalších postupů výzkumu. V úvodu se zabýváme kontextem vzdělávání žáků v riziku poruch chování a s poruchami chování ve vztahu k inkluzivním požadavkům na vzdělávání. Následně vymezujeme konceptuální a terminologická východiska našeho šetření a dokládáme je vybranými výzkumnými šetřeními. Představení koncepce výzkumu, jeho metodologie a postupů při ověřování nástroje pro identifikaci žáků v riziku poruch chování je předmětem závěrečné části příspěvku.
In English
The Article introduces the pedagogical tool for the use to identify students at risk of behavioural disorder; it is in the first period of verification. The Article shows the research structure and the processes of checking validity and reliability of the scales that has been proved on the school population of 2069 students. Proposals for further research are involved as well. The first part of the article is focused on the consequences of students at risk of behavioural disorder education and the need for inclusive education. The second part of the article introduces the conceptual research model, terminology and some selected researches. In the last part of the article the conception of our research, its methodology and verification of the tool to identify risk students in the school environment is introduced.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|