ŠTEFL, Vladimír and Zdeněk NAVRÁTIL. Transformace nových astrofyzikálních poznatků do gymnaziální fyzikální výuky na příkladu Krabí mlhoviny (Transform of new astrophysical knowlege to secondary-school physics education illustrated by example of Crab Nebula). In Vyučovanie fyziky vo svetle nových poznatkov vedy - zborník z XVI. medzinárodnej konferencie DIDFYZ 2008. I. Nitra: UKF, 2009, p. 402-408. ISBN 978-80-8094-496-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Transformace nových astrofyzikálních poznatků do gymnaziální fyzikální výuky na příkladu Krabí mlhoviny
Name (in English) Transform of new astrophysical knowlege to secondary-school physics education illustrated by example of Crab Nebula
Authors ŠTEFL, Vladimír (203 Czech Republic, guarantor) and Zdeněk NAVRÁTIL (203 Czech Republic).
Edition I. Nitra, Vyučovanie fyziky vo svetle nových poznatkov vedy - zborník z XVI. medzinárodnej konferencie DIDFYZ 2008, p. 402-408, 7 pp. 2009.
Publisher UKF
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 10308 Astronomy
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14310/09:00035718
Organization unit Faculty of Science
ISBN 978-80-8094-496-4
Keywords (in Czech) výuka astrofyziky ; gymnázium ; Krabí mlhovina
Keywords in English teaching astrophysics; secondary schools; Crab Nebula
Tags Crab Nebula, secondary schools, teaching astrophysics
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. RNDr. Vladimír Štefl, CSc., učo 2341. Changed: 11/6/2009 13:12.
Abstract
Příspěvek se na příkladě Krabí mlhoviny zabývá transformací nových astrofyzikálních poznatků do výuky fyziky na gymnáziích.
Abstract (in English)
Contribution deals with transfer of new astrophysical knowledge about Crab Nebula to physics teaching at secondary schools.
PrintDisplayed: 14/5/2024 10:24