Detailed Information on Publication Record
2009
Sociální učení a dramatická výchova v posilování kompetencí osob s postižením zraku
HAMADOVÁ, PetraBasic information
Original name
Sociální učení a dramatická výchova v posilování kompetencí osob s postižením zraku
Name in Czech
Social learning and drama in education in strengthening competencies of people with a visual impaiment
Name (in English)
Drama Education for Children with Special Needs in the Context of the
Authors
HAMADOVÁ, Petra (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
1. vyd. Brno, Dramatická výchova pro děti se speciálními potřebami v kontextu RVP ZV, 5 pp. 2009
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/09:00035749
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-4849-2
Keywords (in Czech)
sociální učení; dramatická výchova; kompetence a strategie; postižení zraku; integrace
Keywords in English
social learning; drama; competencies and strategies; visual impairment; integration
Změněno: 22/3/2010 09:33, PhDr. Petra Röderová, Ph.D.
V originále
Příspěvek se zaměřuje na koncept sociálního učení, jeho přínos a opodstatnění v edukaci dětí, žáků a studentů s postižením zraku. Zároveň chce poukázat na potřebu využívání metod dramatické výchovy, která přispívá k posilování kompetencí a aktivizaci lidí se zrakovým postižením.
In English
The article focuses on the concept of social learning, its contribution and justification of using it in to educate children, pupils and students with visual impairment. However, it emphasizes the need to use drama methods, which contribute to strenghtening the competencies and active life in people with visual impairment.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|