D 2009

Sociální učení a dramatická výchova v posilování kompetencí osob s postižením zraku

HAMADOVÁ, Petra

Basic information

Original name

Sociální učení a dramatická výchova v posilování kompetencí osob s postižením zraku

Name in Czech

Social learning and drama in education in strengthening competencies of people with a visual impaiment

Name (in English)

Drama Education for Children with Special Needs in the Context of the

Authors

HAMADOVÁ, Petra (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

1. vyd. Brno, Dramatická výchova pro děti se speciálními potřebami v kontextu RVP ZV, 5 pp. 2009

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/09:00035749

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-4849-2

Keywords (in Czech)

sociální učení; dramatická výchova; kompetence a strategie; postižení zraku; integrace

Keywords in English

social learning; drama; competencies and strategies; visual impairment; integration
Změněno: 22/3/2010 09:33, PhDr. Petra Röderová, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek se zaměřuje na koncept sociálního učení, jeho přínos a opodstatnění v edukaci dětí, žáků a studentů s postižením zraku. Zároveň chce poukázat na potřebu využívání metod dramatické výchovy, která přispívá k posilování kompetencí a aktivizaci lidí se zrakovým postižením.

In English

The article focuses on the concept of social learning, its contribution and justification of using it in to educate children, pupils and students with visual impairment. However, it emphasizes the need to use drama methods, which contribute to strenghtening the competencies and active life in people with visual impairment.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education