D
2009
Využití dramatické výchovy ve společném vzdělávání
HAMADOVÁ, Petra a Marie PAVLOVSKÁ
Základní údaje
Originální název
Využití dramatické výchovy ve společném vzdělávání
Název anglicky
Use of Drama in Inclusive Education
Autoři
HAMADOVÁ, Petra (203 Česká republika, garant, domácí) a Marie PAVLOVSKÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Dramatická výchova pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu RVP ZV, 8 s. 2009
Další údaje
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/09:00035750
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
člověk s postižením, zrakové postižení, integrace, sebepojetí
Klíčová slova anglicky
a person with a disability; visual impairment; inclusion;self-concept
V originále
Příspěvek je zaměřen na problematiku společného vzdělávání žáků a studentů s postižením a bez postižení. Metody dramatické výchovy jsou efektivním nástrojem pro odstraňování bariér ve společném vzdělávání, umožňují propojit svět osob s postižením a bez něj a vzájemně se obohacovat. Výzkum se týkal vzájemné akceptace a spolupráce, které významně podporují sebepojetí člověka s postižením. V prezentaci budou použity ukázky dobré praxe z oblasti aktivit osob se zrakovým postižením.
Anglicky
The presentation focuses on the topic of inclusive education. Drama methods are an effective tool for breaking down barriers in inclusive education for all; they enable to link world of people with and without disabilities. Our research was concentrated on the mutual acceptance and cooperation, which support the self-concept in people with disabilities significantly, and on effect of drama methods and techniques on work of target group. There are used examples of good practice in the activities of people with visual impairments in the presentation.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr | Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání | Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání |
|
Zobrazeno: 11. 11. 2024 21:32