D 2009

Využití dramatické výchovy ve společném vzdělávání

HAMADOVÁ, Petra a Marie PAVLOVSKÁ

Základní údaje

Originální název

Využití dramatické výchovy ve společném vzdělávání

Název anglicky

Use of Drama in Inclusive Education

Autoři

HAMADOVÁ, Petra (203 Česká republika, garant, domácí) a Marie PAVLOVSKÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Dramatická výchova pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu RVP ZV, 8 s. 2009

Nakladatel

MU

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/09:00035750

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-4849-2

Klíčová slova česky

člověk s postižením, zrakové postižení, integrace, sebepojetí

Klíčová slova anglicky

a person with a disability; visual impairment; inclusion;self-concept

Štítky

inclusion, self-concept, visual impairment
Změněno: 1. 4. 2011 16:56, PhDr. Petra Röderová, Ph.D.

Anotace

ORIG EN

V originále

Příspěvek je zaměřen na problematiku společného vzdělávání žáků a studentů s postižením a bez postižení. Metody dramatické výchovy jsou efektivním nástrojem pro odstraňování bariér ve společném vzdělávání, umožňují propojit svět osob s postižením a bez něj a vzájemně se obohacovat. Výzkum se týkal vzájemné akceptace a spolupráce, které významně podporují sebepojetí člověka s postižením. V prezentaci budou použity ukázky dobré praxe z oblasti aktivit osob se zrakovým postižením.

Anglicky

The presentation focuses on the topic of inclusive education. Drama methods are an effective tool for breaking down barriers in inclusive education for all; they enable to link world of people with and without disabilities. Our research was concentrated on the mutual acceptance and cooperation, which support the self-concept in people with disabilities significantly, and on effect of drama methods and techniques on work of target group. There are used examples of good practice in the activities of people with visual impairments in the presentation.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Zobrazeno: 11. 11. 2024 21:32