Detailed Information on Publication Record
2009
Využití dramatické výchovy ve společném vzdělávání
HAMADOVÁ, Petra and Marie PAVLOVSKÁBasic information
Original name
Využití dramatické výchovy ve společném vzdělávání
Name (in English)
Use of Drama in Inclusive Education
Authors
HAMADOVÁ, Petra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Marie PAVLOVSKÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, Dramatická výchova pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu RVP ZV, 8 pp. 2009
Publisher
MU
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/09:00035750
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-4849-2
Keywords (in Czech)
člověk s postižením, zrakové postižení, integrace, sebepojetí
Keywords in English
a person with a disability; visual impairment; inclusion;self-concept
Změněno: 1/4/2011 16:56, PhDr. Petra Röderová, Ph.D.
V originále
Příspěvek je zaměřen na problematiku společného vzdělávání žáků a studentů s postižením a bez postižení. Metody dramatické výchovy jsou efektivním nástrojem pro odstraňování bariér ve společném vzdělávání, umožňují propojit svět osob s postižením a bez něj a vzájemně se obohacovat. Výzkum se týkal vzájemné akceptace a spolupráce, které významně podporují sebepojetí člověka s postižením. V prezentaci budou použity ukázky dobré praxe z oblasti aktivit osob se zrakovým postižením.
In English
The presentation focuses on the topic of inclusive education. Drama methods are an effective tool for breaking down barriers in inclusive education for all; they enable to link world of people with and without disabilities. Our research was concentrated on the mutual acceptance and cooperation, which support the self-concept in people with disabilities significantly, and on effect of drama methods and techniques on work of target group. There are used examples of good practice in the activities of people with visual impairments in the presentation.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|