POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ a Martin SEDLÁČEK. Critical Incidents in Professional Paths of Headteachers (Examples from the Czech Republic). In Coherence, co-operation and quality in guidance and counselling. International conference. 2009.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Critical Incidents in Professional Paths of Headteachers (Examples from the Czech Republic)
Název česky Kritické momenty v profesní dráze ředitelů škol (příklady z České republiky)
Autoři POL, Milan (203 Česká republika, garant), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Česká republika), Petr NOVOTNÝ (203 Česká republika) a Martin SEDLÁČEK (203 Česká republika).
Vydání Coherence, co-operation and quality in guidance and counselling. International conference, 2009.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Finsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/09:00029346
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky Profesní dráha; kritická událost; vzdělávací potřeba, ředitel školy
Klíčová slova anglicky Professional path; critical incident; educational need; headteacher
Štítky critical incident, educational need, headteacher, Professional path
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Mgr. Lenka Hloušková, Ph.D., učo 6906. Změněno: 28. 3. 2010 12:07.
Anotace
The objective of the paper is to identify critical incidents in the course of the professional path of Czech elementary school (6-15) headteachers. Critical incidents are analyzed using the life story method. For the purpose of this paper, paths of headteachers was followed only from secondary school graduation to the first stage of headteacher position. Within this period, several key critical incidents were revealed, in the following order: choice of studies programme master degree, the experience of professional fulfilment, invitation to position, succession to the position, acceptance of a career change. These events were used as a basis for specifying the educational needs of headteachers regarding support of career management skills. Our data pointed to the important finding that educational needs of headteachers for career management skills development is limited by the very fact that their professional path are in education.
Anotace česky
Cílem příspěvku je identifikovat kritické události v průběhu profesionální dráhy ředitelů českých základních škol(6-15). Kritické události rozkrýváme prostřednictvím metody životního příběhu. Vývoj profesní dráhy ředitelů škol časově omezujeme na období od konce střední školy až po první fázi výkonu ředitelské funkce. V rámci tohoto období se vyjevilo několik zásadních událostí a to v následující posloupnosti: výběr vysoké školy, pocit profesního naplnění, oslovení s nabídkou pozice ředitele, nástup do funkce ředitele, ztotožnění se s ředitelskou rolí. Na základě těchto událostí se pokusíme specifikovat potřeby ředitelů základních škol ve vztahu k podpoře dovedností kariérového managementu. Na základě našich dat se jeví jako zásadní zjištění, že profilace profesní dráhy ředitelů základních škol eliminuje potřebu rozvoje dovedností kariérového managementu ve vztahu k vlastní kariéře.
Návaznosti
GA406/07/0845, projekt VaVNázev: Ředitelé českých škol a jejich životní a profesní dráha
Investor: Grantová agentura ČR, Ředitelé českých škol a jejich životní a profesní dráha
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 18:55