D 2009

Designing E-Learning Courses: Theory Vs. Practice

COLLIER, Aaron Marc

Basic information

Original name

Designing E-Learning Courses: Theory Vs. Practice

Name in Czech

Vytváření e-learningových kurzů: Teorie Vs. Praxe

Authors

COLLIER, Aaron Marc (840 United States of America, guarantor)

Edition

Brno, SCO 2009: sbornník 6. ročníku konference o electronické podpoře výuky, p. 23-28, 6 pp. 2009

Publisher

Masaryk University

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/09:00035762

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-4878-2

Keywords (in Czech)

distančního vzdělávání; teorie; praxe; e-learning; tvorba

Keywords in English

distance education; theory; practice; e-learning; design

Tags

Reviewed
Změněno: 16/6/2009 18:46, Aaron Marc Collier, B.A.

Abstract

V originále

Many theories have been presented about how online distance education courses should be designed. The theories rely on new technologies to build new ways of learning. But how many of these theories are actually being put into use? How do teachers design new courses from within an existing system? This paper will examine some of those theories and compare them to the reality in courses that are being taught.

In Czech

Mnoho teorií byly prezentovány jak online kurzy distančního vzdělávání by měl být určen. Teorií spoléhat na nové technologie pro vybudování nové způsoby učení. Ale kolik z těchto teorií jsou skutečně do provozu? Jak se učitelé navrhování nových kurzů v rámci stávajícího systému? Tento papir bude zkoumat některé z těchto teorií a porovnat je s realitou v kurzech, které jsou vyučovány.