EN

An Improved Precise Multi-contact Haptic Visualization

FLASAR, Jan, Vít KOVALČÍK a Jiří SOCHOR. An Improved Precise Multi-contact Haptic Visualization. In Theory and Practice of Computer Graphics 2009. TU Braunschweig, Germany: Eurographics Association, 2009. s. 1-8, 8 s. ISBN 978-3-905673-71-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název An Improved Precise Multi-contact Haptic Visualization
Název česky Vylepšená přesná vícekontaktní haptická vizualizace
Autoři FLASAR, Jan (203 Česká republika, garant), Vít KOVALČÍK (203 Česká republika) a Jiří SOCHOR (203 Česká republika).
Vydání TU Braunschweig, Germany, Theory and Practice of Computer Graphics 2009, od s. 1-8, 8 s. 2009.
Nakladatel Eurographics Association
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14330/09:00035860
Organizační jednotka Fakulta informatiky
ISBN 978-3-905673-71-5
Klíčová slova česky haptika; vícekontaktní; přesný; kontakt
Klíčová slova anglicky haptics; multi-contact; precise; real-time; contact
Štítky contact, haptics, multi-contact, precise, real-time
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: RNDr. Vít Kovalčík, Ph.D., učo 4269. Změněno: 22. 6. 2009 09:45.
Anotace
We present an improved multi-contact haptic visualization method based on the Spatialized Normal Cone Hierarchies (SNCH). Though this approach is not entirely new, we have implemented several improvements in order to significantly increase precision and robustness over the previous method. As a consequence we are able to simulate much harder surfaces and give users the chance to feel smaller features on the surface compared to the original approach. This was achieved mostly by using more precise triangle to triangle distance calculations and a different triangle visibility algorithm. As these computations are expensive, we have also developed a new technique to reduce the number of calculations required. Currently, our algorithm is capable of visualizing haptic interactions between two 3D models consisting of tens of thousands of triangles. The simulation is performed in real-time and is seamlessly integrated into a virtual-reality component-based system named VRECKO.
Anotace česky
Představujeme vylepšenou vícekontaktní haptickou vizualizační metodu založenou na "Spatialized Normal Cone Hierarchies" (SNCH). Ačkoli tento přístup není zcela nový, implementovali jsme několik rozšíření za účelem výraznéo zvýšení přesnosti a robustnosti vzhledem k předchozí metodě. Díky tomu jsme schopni simulovat výrazně tvrdší povrchy a umožnit uživatelům cítí mnohem menší detaily na povrchu. Tohoto bylo dosaženo zejména použitím přesných výpočtů pro vzdálenosti mezi trojúhleníky a novým "viditelnostním" algoritmem. Kvůli náročnosti těchto výpočtů jsme také vyvinuli novou techniku pro redukci nutných výpočtů. V současné době je náš algoritmus schopný vizualizovat haptické interake mezi modely o řádově desetitisících trojúhelnících. Simulace je prováděna v reálném čase a je integrována do našeho komponentového systému nazvaného VRECKO.
Návaznosti
LC06008, projekt VaVNázev: Centrum počítačové grafiky (Akronym: CPG)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Centra základního výzkumu
VytisknoutZobrazeno: 22. 3. 2019 22:00

Další aplikace