GRENAROVÁ, Renée and Marie VÍTKOVÁ. Komunikativní přístup v cizojazyčné výuce u žáků s SPU. Communicative Approach in Foreign Language Teaching in Learners with SLD (Communicative Approach in Foreign Language Teaching in Learners with SLD). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2008, 124 pp. Pd-42/08-02/58. ISBN 978-80-210-4782-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Komunikativní přístup v cizojazyčné výuce u žáků s SPU. Communicative Approach in Foreign Language Teaching in Learners with SLD
Name in Czech Komunikativní přístup v cizojazyčné výuce u žáků s SPU
Name (in English) Communicative Approach in Foreign Language Teaching in Learners with SLD
Authors GRENAROVÁ, Renée (203 Czech Republic, guarantor) and Marie VÍTKOVÁ (203 Czech Republic).
Edition 1. vyd. Brno, 124 pp. Pd-42/08-02/58, 2008.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/08:00035886
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-4782-2
Keywords (in Czech) Cizí jazyk. Komunikativní přístup. Komunikativní kompetence. Specifické poruchy učení.
Keywords in English Foreign language. Communicative approach. Communicative competence. Specific learning difficulties. Learning styles and strategie
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D., učo 2079. Changed: 16/1/2010 10:07.
Abstract
Osvojování cizího jazyka je dlouhodobým a náročným procesem pro většinu žáků, pro žáky s poruchami učení o to více. Cílem monografie je společné zamyšlení nad hledáním vhodných technik a strategií v komunikativně orientované cizojazyčné výuce, které účinným způsobem napomáhají rozvoji ústního projevu. Monografie pojednává o využití prvků dramatické výchovy v cizojazyčné výuce. Monografie je vydána v souvislosti s řešením výzkumného záměru MSM 0021622443. Speciální potřeby žáků v kontextu RVP.
Abstract (in English)
Foreign language acquisition is a very demanding and long process for most learners, for learners with SLD even more so. The mohography aims at reflection and search for suitable techniques and strategies in communicative language teaching that enhance learners speaking skills. The monography deals with the use of drama techniques in foreign language teaching. The monography is published in cooperation with the Special Educational Needs in the Context of Framework Educational Programmes Research Centre (Speciální potřeby žáků v kontextu RVP, number, MSM 0021622443).
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 26/5/2024 00:14