D 2009

E-learning a sémantika

GREGAR, Tomáš a Tomáš PITNER

Základní údaje

Originální název

E-learning a sémantika

Název česky

E-learning a sémantika

Název anglicky

E-learning and semantics

Autoři

GREGAR, Tomáš (203 Česká republika, garant) a Tomáš PITNER (203 Česká republika)

Vydání

Brno, Sborník šestého ročníku konference o e-learningu - SCO 2009, od s. 214-219, 6 s. 2009

Nakladatel

vydavatelství Masarykovy univerzity v Brně

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

URL

Kód RIV

RIV/00216224:14330/09:00028520

Organizační jednotka

Fakulta informatiky

ISBN

978-80-210-4878-2

Klíčová slova česky

metadata; správa znalostí; tagování; Web 2.0; ontologie; XML; Wiki; Deep Thought; plug-in; vizualizace; Fresnel; sémantika; RDFS

Klíčová slova anglicky

metadata; knowledge management; tagging; Web 2.0; ontology; XML; Wiki; Deep Thought; plug-in; visualization; Fresnel; semantics; RDFS

Štítky

Deep Thought, Fresnel, knowledge management, metadata, ontology, plug-in, RDFS, semantics, tagging, visualization, Web 2.0, Wiki, XML

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 28. 6. 2009 15:55, RNDr. Tomáš Gregar

Anotace

ORIG EN

V originále

Existuje mnoho projektů, které se zabývají sémantikou dokumentů. Problémem je jejich reálná použitelnost. Jen málo aplikací je opravdu použitelných pro nespecializované uživatele, a ještě méně v oblasti elektronické podpory výuky. V tomto článku chceme představit rámec spolupracujících nástrojů, které pracují se sémantikou dokumentů, a problémem extrakce, ukládání a zobrazení sémantiky.

Anglicky

There are plenty of projects aimed at incorporating semantic information into present day document processing. The main problem is their real-world usability. There are only a few really usable end-user applications on the web. And even fewer in the area of e-learning. In this paper we would like to analyze this state and introduce a framework of cooperating tools which work with the document semantics, on the problems of its extraction, storing, visualizing. Image semantics extraction is emphased more.

Návaznosti

1ET208050401, projekt VaV
Název: E-learning v kontextu sémantického webu
Investor: Akademie věd ČR, E-learning v kontextu sémantického webu
Zobrazeno: 6. 11. 2024 12:08