Detailed Information on Publication Record
2009
E-learning a sémantika
GREGAR, Tomáš and Tomáš PITNERBasic information
Original name
E-learning a sémantika
Name in Czech
E-learning a sémantika
Name (in English)
E-learning and semantics
Authors
GREGAR, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor) and Tomáš PITNER (203 Czech Republic)
Edition
Brno, Sborník šestého ročníku konference o e-learningu - SCO 2009, p. 214-219, 6 pp. 2009
Publisher
vydavatelství Masarykovy univerzity v Brně
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14330/09:00028520
Organization unit
Faculty of Informatics
ISBN
978-80-210-4878-2
Keywords (in Czech)
metadata; správa znalostí; tagování; Web 2.0; ontologie; XML; Wiki; Deep Thought; plug-in; vizualizace; Fresnel; sémantika; RDFS
Keywords in English
metadata; knowledge management; tagging; Web 2.0; ontology; XML; Wiki; Deep Thought; plug-in; visualization; Fresnel; semantics; RDFS
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 28/6/2009 15:55, RNDr. Tomáš Gregar
V originále
Existuje mnoho projektů, které se zabývají sémantikou dokumentů. Problémem je jejich reálná použitelnost. Jen málo aplikací je opravdu použitelných pro nespecializované uživatele, a ještě méně v oblasti elektronické podpory výuky. V tomto článku chceme představit rámec spolupracujících nástrojů, které pracují se sémantikou dokumentů, a problémem extrakce, ukládání a zobrazení sémantiky.
In English
There are plenty of projects aimed at incorporating semantic information into present day document processing. The main problem is their real-world usability. There are only a few really usable end-user applications on the web. And even fewer in the area of e-learning. In this paper we would like to analyze this state and introduce a framework of cooperating tools which work with the document semantics, on the problems of its extraction, storing, visualizing. Image semantics extraction is emphased more.
Links
1ET208050401, research and development project |
|