D 2009

E-learning a sémantika

GREGAR, Tomáš and Tomáš PITNER

Basic information

Original name

E-learning a sémantika

Name in Czech

E-learning a sémantika

Name (in English)

E-learning and semantics

Authors

GREGAR, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor) and Tomáš PITNER (203 Czech Republic)

Edition

Brno, Sborník šestého ročníku konference o e-learningu - SCO 2009, p. 214-219, 6 pp. 2009

Publisher

vydavatelství Masarykovy univerzity v Brně

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14330/09:00028520

Organization unit

Faculty of Informatics

ISBN

978-80-210-4878-2

Keywords (in Czech)

metadata; správa znalostí; tagování; Web 2.0; ontologie; XML; Wiki; Deep Thought; plug-in; vizualizace; Fresnel; sémantika; RDFS

Keywords in English

metadata; knowledge management; tagging; Web 2.0; ontology; XML; Wiki; Deep Thought; plug-in; visualization; Fresnel; semantics; RDFS

Tags

Reviewed
Změněno: 28/6/2009 15:55, RNDr. Tomáš Gregar

Abstract

V originále

Existuje mnoho projektů, které se zabývají sémantikou dokumentů. Problémem je jejich reálná použitelnost. Jen málo aplikací je opravdu použitelných pro nespecializované uživatele, a ještě méně v oblasti elektronické podpory výuky. V tomto článku chceme představit rámec spolupracujících nástrojů, které pracují se sémantikou dokumentů, a problémem extrakce, ukládání a zobrazení sémantiky.

In English

There are plenty of projects aimed at incorporating semantic information into present day document processing. The main problem is their real-world usability. There are only a few really usable end-user applications on the web. And even fewer in the area of e-learning. In this paper we would like to analyze this state and introduce a framework of cooperating tools which work with the document semantics, on the problems of its extraction, storing, visualizing. Image semantics extraction is emphased more.

Links

1ET208050401, research and development project
Name: E-learning v kontextu sémantického webu
Investor: Academy of Sciences of the Czech Republic, E-learning in the Semantic Web Context