PITNER, Tomáš a Jaroslav ŠKRABÁLEK. Nové přístupy k výuce předmětů softwarového vývoje. In Tvorba Softwaru 2009. Ostrava: VŠB Technická univerzita Ostrava, 2009. 161 s. ISBN 978-80-248-2012-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Nové přístupy k výuce předmětů softwarového vývoje
Název anglicky New approaches of teaching software engineering courses
Autoři PITNER, Tomáš (203 Česká republika, garant) a Jaroslav ŠKRABÁLEK (203 Česká republika).
Vydání Ostrava, Tvorba Softwaru 2009, 161 s. 2009.
Nakladatel VŠB Technická univerzita Ostrava
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14330/09:00036116
Organizační jednotka Fakulta informatiky
ISBN 978-80-248-2012-5
Klíčová slova česky výuka vývojářů software, přístup orientovaný na člověka, student, vyučující, kongruence, akceptace, empatie, Rogers
Klíčová slova anglicky education of SW developers Person centered approach student teacher congruency acceptance empathy Rogers
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: RNDr. Jaroslav Škrabálek, MBA, učo 120773. Změněno: 22. 10. 2009 00:51.
Anotace
Článek popisuje motivaci, proč uplatňovat v technickém vzdělávání - při výchově softwarového inženýra - humanistické psychologické přístupy - konkrétně přístup orientovaný na člověka (Person-Centered Approach, PCA) zavedený v psychologii 50. let Rogersem. Na základě průzkumů zdůvodňuje, jaký profil absolventa je praxí žádán, jakou roli zde hrají transverzální kompetence (soft-skills) a jak je cíleně pěstovat. Uvádí zkušenosti z konkrétních kurzů jak v Česku (FI MU v Brně), tak na Vídeňské univerzitě. Popisuje případovou studii zavádění prvků PCA do dalších předmětů na FI MU.
Anotace anglicky
The article describes a motivation about applying humanistic psychological approaches in education of software engineer. Especially Person-Centred Approach (PCA) introduced by Rogers in 50's psychology is described. We substantiate desired profile of graduate in practice on the basis of surveys and researches, what is the role of transversal competencies (Soft-Skills) and how we can enhance them. The article introduces experiences from concrete courses both in Czech Republic (Faculty of Informatics, Masaryk University - FI MU) and University of Vienna. It describes case study of PCA implementation to others subjects at FI MU.
VytisknoutZobrazeno: 19. 3. 2024 08:26