PODHORNÁ-POLICKÁ, Alena a Anne-Caroline FIÉVET. A la recherche de la circulation d'un néologisme identitaire: le cas de bolos. In Standard et périphéries de la langue. první. Lodz - Lask: Oficyna Wydawnicza Leksem. s. 207-223. ISBN 978-83-60178-74-4. 2009.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název A la recherche de la circulation d'un néologisme identitaire: le cas de bolos
Název anglicky On the research of circulation of identitary neologism: the case of 'bolos'
Autoři PODHORNÁ-POLICKÁ, Alena (203 Česká republika, garant, domácí) a Anne-Caroline FIÉVET (250 Francie).
Vydání první. Lodz - Lask, Standard et périphéries de la langue, od s. 207-223, 17 s. 2009.
Nakladatel Oficyna Wydawnicza Leksem
Další údaje
Originální jazyk francouzština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Polsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14210/09:00029397
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-83-60178-74-4
Klíčová slova anglicky youth slang; identitary words; French; neology; diffusion of innovations
Štítky kontrola_RIV
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PhDr. Alena Němcová Polická, Ph.D., učo 12093. Změněno: 28. 1. 2013 00:00.
Anotace
L'article présente les résultats d'une recherche quantitative aupres d'une douzaine de miliers de Français quant a la connaissance du néologisme 'bolos'. Ce lexeme s'avere etre un symbole identitaire pour la jeunesse de la banlieue parisienne et, récemment, pour toute la jeune génération, avec des glissements sémantiques considérables. Ce travail permet de relier nos résultats avec la théorie de la diffusion des innovations de Rogers.
Anotace česky
Příspěvek prezentuje výsledky kvantitativního výzkumu rozšíření identitárního neologismu 'bolos', který byl původně užíván ve slangu předměstké mládeže a dnes se šíří v mladé generaci s posunutým významem. Tato sonda nám umožňuje konfrontovat naše výsledky s Rogersovou teorií šíření inovací.
Anotace anglicky
This article presents the results of a quantitative research of identitary neologism 'bolos' that was first used in youth suburban slang and now spreads in whole young generation, together with a important sense changes. This analysis let us to compare our results with the Rogers's theory of the diffusion of innovations.
Návaznosti
GP405/09/P307, projekt VaVNázev: Expresivita ve slangu mládeže na pozadí hledání vlastní a skupinové identity
Investor: Grantová agentura ČR, Expresivita ve slangu mládeže na pozadí hledání vlastní a skupinové identity
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 04:53