PODHORNÁ-POLICKÁ, Alena and Anne-Caroline FIÉVET. A la recherche de la circulation d'un néologisme identitaire: le cas de bolos (On the research of circulation of identitary neologism: the case of 'bolos'). In Standard et périphéries de la langue. první. Lodz - Lask: Oficyna Wydawnicza Leksem, 2009, p. 207-223. ISBN 978-83-60178-74-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name A la recherche de la circulation d'un néologisme identitaire: le cas de bolos
Name (in English) On the research of circulation of identitary neologism: the case of 'bolos'
Authors PODHORNÁ-POLICKÁ, Alena (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Anne-Caroline FIÉVET (250 France).
Edition první. Lodz - Lask, Standard et périphéries de la langue, p. 207-223, 17 pp. 2009.
Publisher Oficyna Wydawnicza Leksem
Other information
Original language French
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 60200 6.2 Languages and Literature
Country of publisher Poland
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14210/09:00029397
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-83-60178-74-4
Keywords in English youth slang; identitary words; French; neology; diffusion of innovations
Tags kontrola_RIV
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Alena Němcová Polická, Ph.D., učo 12093. Changed: 28/1/2013 00:00.
Abstract
L'article présente les résultats d'une recherche quantitative aupres d'une douzaine de miliers de Français quant a la connaissance du néologisme 'bolos'. Ce lexeme s'avere etre un symbole identitaire pour la jeunesse de la banlieue parisienne et, récemment, pour toute la jeune génération, avec des glissements sémantiques considérables. Ce travail permet de relier nos résultats avec la théorie de la diffusion des innovations de Rogers.
Abstract (in Czech)
Příspěvek prezentuje výsledky kvantitativního výzkumu rozšíření identitárního neologismu 'bolos', který byl původně užíván ve slangu předměstké mládeže a dnes se šíří v mladé generaci s posunutým významem. Tato sonda nám umožňuje konfrontovat naše výsledky s Rogersovou teorií šíření inovací.
Abstract (in English)
This article presents the results of a quantitative research of identitary neologism 'bolos' that was first used in youth suburban slang and now spreads in whole young generation, together with a important sense changes. This analysis let us to compare our results with the Rogers's theory of the diffusion of innovations.
Links
GP405/09/P307, research and development projectName: Expresivita ve slangu mládeže na pozadí hledání vlastní a skupinové identity
Investor: Czech Science Foundation, Expressivity in Youth Slang on the Backround of the Quest for Individual and Groupal Identity
PrintDisplayed: 26/5/2024 06:13