JEDLIČKOVÁ, Helena. Educational research "Dynamic model of experiential learning" in a study program Teacher 1st grade elementary school to PdF MU Brno. In 3. mezinár. konf. Příprava učitelů v dekádě vzdělávání a výchovy k udržitelnému rozvoji, sborník abstraktů. 2007. ISBN 978-80-213-1608-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Educational research "Dynamic model of experiential learning" in a study program Teacher 1st grade elementary school to PdF MU Brno
Name in Czech Pedagogický výzkum Dynamického modelu zkušenostního učení ve studijním programu Učitelství pro 1. stupeň ZŠ na PdF MU v Brně
Authors JEDLIČKOVÁ, Helena.
Edition 3. mezinár. konf. Příprava učitelů v dekádě vzdělávání a výchovy k udržitelnému rozvoji, sborník abstraktů, 2007.
Other information
Original language English
Type of outcome Conference abstract
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-213-1608-9
Keywords (in Czech) Dynamický model zkušenostního učení. Biologie pro život a zdraví. Znalostní báze učitelů. Profesionální znalosti.
Keywords in English Dynamic model of experiential learning "Biology for Life and Health . Knowledge base of teaching. Professional knowledge.
Tags International impact
Changed by Changed by: Ing. Helena Jedličková, Ph.D., učo 2417. Changed: 18/3/2010 01:46.
Abstract
The article presents research conclusions about the implementation of the Learning by doing and Kknowledge base of teaching into the biology course of students teacher for Primary school. EU educational development trend for the 21st century, environment and sustainability, show that informative teaching is being replaced by regulative-based (use of digital and information technology), productive-based (creative effort and practice), and heuristic-based(experimental) teaching. An optimal model of didactic preperation of teachers (professional knowledge) can to by ancreated without a close attachment to professional part of the branch and without a link to pedagogical practice. The Model of programe Biology for Life and Health has been launched at the Biological Department of the Faculty of Education of Masaryk Univerzity, Brno, Czech Republic.
Abstract (in Czech)
Příspěvek představuje dílčí výsledky výzkumu, zabývajícího se implementací činnostního–autentického a zkušenostního učení, které se jeví jako klíčové pro vytváření znalostního základu vyučování (knowledge base of teaching) i profesního poznání (professional knowledge), do environmentálního vzdělávání studentů v programu Biologie pro život a zdraví na PdF MU v Brně. Prezentovanou částí programu je longitudinální a sublongitudinální výzkum reformního projektu vzdělávání, zaměřeného na environmentální vzdělávání budoucích učitelů primárních škol. Pomocí akčního výzkumu vznikl, je ověřován a zde prezentován Dynamický model zkušenostního učení, kde je informativní výuka nahrazována výukou regulativní (využívající digitálních a informačně-komunikativních technologií), produktivní (zaměřenou na tvořivost a altrnativní formy praxe) a heuristickou (experimentální) pro zkušenostní a činnostníautentické učení, založené na sebereflexi studentů. Výzkum ukazuje, že pro profesionalizaci učitelské profese (professional knowledge) nelze vytvořit optimální model didaktické přípravy budoucích učitelů bez úzké vazby na odbornou složku oboru a bez návaznosti na pedagogickou praxi. Program a model byl navržen a je realizován v Tréningovém středisku výchovy a vzdělávání pro TUR Kejbaly, které je budováno při katedře biologie PdF MU v Brně jako modelové pracoviště pro environmentální vzdělávání dle trendů ve vzdělávání pro 21. století a udržitelný rozvoj v EU.
Links
MSM0021620862, plan (intention)Name: Učitelská profese v měnících se požadavcích na vzdělávání
PrintDisplayed: 23/6/2024 19:54