B 2007

Aktuální otázky zprostředkování umění. Teorie a praxe galerijní pedagogiky, vizuální kultura a výtvarná výchova.

HORÁČEK, Radek and Jan ZÁLEŠÁK

Basic information

Original name

Aktuální otázky zprostředkování umění. Teorie a praxe galerijní pedagogiky, vizuální kultura a výtvarná výchova.

Name in Czech

Aktuální otázky zprostředkování umění. Teorie a praxe galerijní pedagogiky, vizuální kultura a výtvarná výchova.

Name (in English)

Actual issues of art mediation.

Authors

HORÁČEK, Radek (203 Czech Republic, guarantor) and Jan ZÁLEŠÁK (203 Czech Republic)

Edition

1. vyd. Brno, 190 pp. Spisy Pedagogické fakulty MU, 2007

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

Art, architecture, cultural heritage

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/07:00036157

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-4371-8

Keywords (in Czech)

výchova uměním glaerijní vzdělávání zprostředkování umění vizuální kultura

Keywords in English

art education gallery education art mediation art visual culture

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 2/7/2009 12:22, prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D.

Abstract

V originále

Monografie Aktuální otázky zprostředkování umění mapuje práci mladých výzkumníků v oblasti teorie výtvarné výchovy s důrazem na problematiku zprostředkování umění a vizuální kultury. Významnou součást této problematiky tvoří galerijní pedagogika, jejíž teorie se v České republice formuje do značné míry v souvislosti s magisterskými a doktorskými studijními programy kateder výtvarné výchovy. Monografie představuje aktuální témata výzkumu a jeho metody. V řadě textů také autoři nabízí srovnání současného stavu české výtvarné výchovy, respektive galerijní pedagogiky se situací v zahraničí.

In English

A publication Aktuální otázky zprostředkování umění (Actual issues of art mediation) brings together texts written by young researchers in the field of theory of art education, with a special attention given to issues of mediation of art and visual culture. University departments of art education have been playing important role in shaping a theory of gallery education which is tightly connected with the field of art education. The publication introduces actual themes and methods used in the research. Several texts also compare current Czech art education and gallery education with a situation abroad.