Detailed Information on Publication Record
2009
Mapová zobrazení a kartografické dovednosti jako předmět pedagogického výzkumu.
KNECHT, Petr and Hana SVATOŇOVÁBasic information
Original name
Mapová zobrazení a kartografické dovednosti jako předmět pedagogického výzkumu.
Name (in English)
Maps and maps skills as an educational research object
Authors
KNECHT, Petr (203 Czech Republic, guarantor) and Hana SVATOŇOVÁ (203 Czech Republic)
Edition
1. vyd. Liberec, Geodny Liberec 2008 sborník příspěvků. 8 pp. 2009
Publisher
Technická univerzita v Liberci
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/09:00036159
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7372-443-6
Keywords (in Czech)
didaktika geografie, dětská kartografie, kartografické dovednosti, mapy
Keywords in English
geography teaching and learning; educational research; educational cartography; map skills; maps
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 2/7/2009 12:49, doc. Mgr. Petr Knecht, Ph.D.
V originále
Příspěvek je přehledovou studií shrnující výzkumy mapových zobrazení a práce s mapou v kontextu geografického vzdělávání. Ze studie vyplývá, že didaktika geografie v této oblasti disponuje množstvím domácích i zahraničních výzkumů. Závěry těchto výzkumů je možné využít jednak v teoretické rovině jako východisko pro realizaci dalších výzkumných šetření a jednak v praktické rovině jako vodítko pro zvyšování kvality vyučování a učení školní geografie. Autoři v závěru uvádějí hlavní poznatky, které na podkladu prezentovaných výzkumů přispívají k rozvoji teoretické výbavy didaktiky geografie.
In English
The paper is a review study which summarises educational cartography research. The contribution emerges that the theory of geography learning and teaching keeps many studies at disposal in this field. It is possible to use findings of these studies in both theoretical and practical way. In the theoretical way it is possible to use the findings as a base for educational cartography further research and in the practical way as a guideline for improving learning and teaching in school geography. The authors conclude the main aspects of reviewed studies that contribute to the development of geography learning and teaching theory.
Links
LC06046, research and development project |
|