D 2009

Realizace školní tělesné výchovy pohledem učitelů 1. stupně základní školy

TRÁVNÍČEK, Marek

Basic information

Original name

Realizace školní tělesné výchovy pohledem učitelů 1. stupně základní školy

Name in Czech

Realizace školní tělesné výchovy pohledem učitelů 1. stupně základní školy

Name (in English)

The carrying out of physical education from a primary school teacher's point of view

Authors

TRÁVNÍČEK, Marek (203 Czech Republic, guarantor)

Edition

2009. vyd. Brno, Tělesná výchova a sport mládeže v 21. století, p. 79-87, 9 pp. 2009

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/09:00036212

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-4858-4

Keywords (in Czech)

základní škola, tělesná výchova, realizovaná forma kurikula

Keywords in English

primary school; physical education; realized form of curiculum

Tags

Physical Education, primary school, realized form of curiculum
Změněno: 31/3/2010 11:14, Mgr. Marek Trávníček

Abstract

ORIG EN

V originále

Tělesná výchova je v aktuálních vzdělávacích dokumentech představena jako součást vzdělávání žáků v oblasti podpory zdraví. Je otázkou, zda samotní učitelé tuto deklarovanou koncepci zohledňují při realizaci svého pojetí tělesné výchovy. Šetření tématicky navazuje na výzkum autora z roku 2008, kdy se učitelé vyjadřovali k poslání tělesné výchovy, tedy k jejich subjektivnímu vnímání cílů tělesné výchovy. Nyní jsme se zaměřili na oblast realizovaného kurikula. Sdělení vychází z dotazníkového šetření provedeného na dostupném výběru učitelů 1. stupně základní školy (n = 499). Výsledky dokumentují aktuální realizaci tělesné výchovy na 1. stupni základní školy.

In English

The physical education in current educational documents is introduced as a part of education of students in the field health support. It may be in question if teachers themselves see this conception when carrying out their own conception of physical education. The investigation topically follows up with the author's research from the year 2008 when teachers themselves commented on perception of function and objectives of physical education. Now we focused on the field of realized curriculum. The message comes from one source of research which is a questionnaire completed with selected primary school teachers (N=499). The conclusions of this report offer valuable information about situation of physical education at primary school, especially in comparison with the results of a parallel research when respondents were not teachers but students.

Links

MSM0021622421, plan (intention)
Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century
Displayed: 17/11/2024 16:48