Detailed Information on Publication Record
2009
Realizace školní tělesné výchovy pohledem učitelů 1. stupně základní školy
TRÁVNÍČEK, MarekBasic information
Original name
Realizace školní tělesné výchovy pohledem učitelů 1. stupně základní školy
Name in Czech
Realizace školní tělesné výchovy pohledem učitelů 1. stupně základní školy
Name (in English)
The carrying out of physical education from a primary school teacher's point of view
Authors
TRÁVNÍČEK, Marek (203 Czech Republic, guarantor)
Edition
2009. vyd. Brno, Tělesná výchova a sport mládeže v 21. století, p. 79-87, 9 pp. 2009
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/09:00036212
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-4858-4
Keywords (in Czech)
základní škola, tělesná výchova, realizovaná forma kurikula
Keywords in English
primary school; physical education; realized form of curiculum
Změněno: 31/3/2010 11:14, Mgr. Marek Trávníček
V originále
Tělesná výchova je v aktuálních vzdělávacích dokumentech představena jako součást vzdělávání žáků v oblasti podpory zdraví. Je otázkou, zda samotní učitelé tuto deklarovanou koncepci zohledňují při realizaci svého pojetí tělesné výchovy. Šetření tématicky navazuje na výzkum autora z roku 2008, kdy se učitelé vyjadřovali k poslání tělesné výchovy, tedy k jejich subjektivnímu vnímání cílů tělesné výchovy. Nyní jsme se zaměřili na oblast realizovaného kurikula. Sdělení vychází z dotazníkového šetření provedeného na dostupném výběru učitelů 1. stupně základní školy (n = 499). Výsledky dokumentují aktuální realizaci tělesné výchovy na 1. stupni základní školy.
In English
The physical education in current educational documents is introduced as a part of education of students in the field health support. It may be in question if teachers themselves see this conception when carrying out their own conception of physical education. The investigation topically follows up with the author's research from the year 2008 when teachers themselves commented on perception of function and objectives of physical education. Now we focused on the field of realized curriculum. The message comes from one source of research which is a questionnaire completed with selected primary school teachers (N=499). The conclusions of this report offer valuable information about situation of physical education at primary school, especially in comparison with the results of a parallel research when respondents were not teachers but students.
Links
MSM0021622421, plan (intention) |
|