Detailed Information on Publication Record
2009
Pracoviště jako prostor k učení
NOVOTNÝ, PetrBasic information
Original name
Pracoviště jako prostor k učení
Name in Czech
Pracoviště jako prostor k učení
Name (in English)
Workplaces as learning spaces
Authors
NOVOTNÝ, Petr (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, Pracoviště jako prostor k učení, 97 pp. 2009
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Editorství tematického sborníku, editorství monotematického čísla odborného časopisu
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14210/09:00036220
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
978-80-210-4918-5
Keywords (in Czech)
pracoviště;učení pro pracoviště;učení;profesní vzdělávání
Keywords in English
Workplace;workplace learning;learning;vocational education and training;VET
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 28/2/2017 11:17, doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
V originále
Sborník je extraktem podnětných vstupů ze semináře Decoding working places as learning spaces, Pracoviště jako místo k učení organizovaného Ústavem pedagogických věd Filozofické fakulty Masarykovy univerzity 21. až 23. června 2007 v Brně s podporou Rakouské kanceláře pro vědu a výzkum v Brně. Tento seminář, kde byli zastoupeni partneři z pěti evropských zemí (v abecedním pořadí Česká republika, Dánsko, Maďarsko, Rakousko, Velká Británie), je součástí série aktivit s dosahem do euro asijské spolupráce v rámci univerzitní sítě Lifelong Learning Research Hub Výzkumná síť pro celoživotní učení při fóru Asia-Evrope Meeting (ASEM). Z vystoupení na semináři byly pro tento sborník vybrány ty příspěvky, které se vyznačují důrazem na empirická zjištění ve vazbě na (rozmanitá) teoretická východiska. Zároveň ilustrují téma na pestré škále pracovních prostředí. Studie dávají čtenáři bezprostřední příležitost srovnávat českou realitu s realitou dalších zemí, v případě maďarských studií dokonce se stavem v zemi, která stejně jako Česká republika prošla v nedávné době reformou totalitního sociálního a centrálně plánovaného ekonomického systému v demokratický tržní model. Ovšem i u dalších studií je možno srovnávat "kultury" učení se a vzdělávání v různých zemích, v různých ekonomických sektorech, v rozmanitých profesích i v jednotlivých firmách. Věřím, že čtenář se zájmem o profesní vzdělávání dospělých této příležitosti využije.
In English
This volume of proceedings you are holding is based on the work of a net of researches from several European institutions. It is a selection of inspiring papers presented at the workshop "Decoding working places as learning spaces". The workshop took place in Brno from 21 to 23 June 2007 and was organized by the Department of Educational Sciences, Masaryk University, Brno, with the support of the Austrian Office for Science and Research in Brno. The event took place within the Euro-Asian cooperation under the framework of ASEM Lifelong Learning Research Hub university network and was attended by participants from the following countries (in alphabetical order): Austria, the Czech Republic, Denmark, Great Britain and Hungary. The papers included in the journal are characterized by an emphasis on the relation between empirical findings and theoretical background.