SUCHÁNEK, Petr. Partnerství a výkonnost v podnicích cestovního ruchu (The efficiency and the partnership in tourist trade companies). In Partnerství v regionu a produkt cestovního ruchu jako výsledek partnerství. 1st ed. Brno: VŠOH, 2009, p. 168-174. ISBN 978-80-87300-03-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Partnerství a výkonnost v podnicích cestovního ruchu
Name in Czech Partnerství a výkonnost v podnicích cestovního ruchu
Name (in English) The efficiency and the partnership in tourist trade companies
Authors SUCHÁNEK, Petr (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Partnerství v regionu a produkt cestovního ruchu jako výsledek partnerství, p. 168-174, 7 pp. 2009.
Publisher VŠOH
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14560/09:00036269
Organization unit Faculty of Economics and Administration
ISBN 978-80-87300-03-9
Keywords (in Czech) výkonnost; partnerství; cestovní ruch
Keywords in English efficiency; partnership; tourist trade
Tags efficiency, Partnership, tourist trade
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Ing. Bc. Petr Suchánek, Ph.D., učo 1544. Changed: 19/3/2013 15:48.
Abstract
Předmětem práce je partnerství a jeho vztah k výkonnosti podniků cestovního ruchu. Nejprve tedy bude vymezen pojem partnerství a potom se zaměřím na možnosti měření výkonnosti včetně jejího ovlivnění partnerstvím. To vše při zohlednění specifik podniků cestovního ruchu. Cílem článku je na příkladě konkrétních podniků posoudit jich výkonnost, zamyslet se nad smyslem, event. váhou (případného) partnerství těchto podniků a konkrétní zjištění zobecnit.
Abstract (in English)
The topic of this paper is a partnership and its relationship to the efficiency of tourist trade companies. It will be specified a conception of the partnership at first and then I target the possibilities of efficiency measuring together with its influence with partnership. I take into account specifics of tourist trade companies too. The aims of this paper are the determination of efficiency of concrete companies, a muse about effect and stress of partnership those companies and concrete findings generalize.
PrintDisplayed: 23/7/2024 07:14