REGULI, Zdenko and Michal VÍT. Názory učitelů Jihomoravského kraje na výuku úpolů na základních školách (The Teacher Point of View on Combatives in Physical Education at Primary Schools). In MUŽÍK, Vladislav and Vladimír SÜSS. Tělesná výchova a sport mládeže v 21. století. 2009th ed. Brno: Masarykova univerzita, 2009, p. 88-96, 8 pp. ISBN 978-80-210-4858-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Názory učitelů Jihomoravského kraje na výuku úpolů na základních školách
Name (in English) The Teacher Point of View on Combatives in Physical Education at Primary Schools
Authors REGULI, Zdenko (203 Czech Republic, guarantor) and Michal VÍT (203 Czech Republic).
Edition 2009. vyd. Brno, Tělesná výchova a sport mládeže v 21. století, p. 88-96, 8 pp. 2009.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14510/09:00036347
Organization unit Faculty of Sports Studies
ISBN 978-80-210-4858-4
Keywords (in Czech) základní škola, tělesná výchova, úpoly
Keywords in English primary school; physical education; combatives
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Michal Vít, Ph.D., učo 54174. Changed: 31/3/2010 16:29.
Abstract
Cílem výzkumu bylo zjištění kvantitativního podílu a současných trendů v zařazování úpolů ve školní tělesné výchově na vybraných základních školách Jihomoravského kraje z pohledu jejich učitelů.Výzkumný soubor tvořilo tvořilo 52 respondentů (24 žen a 28 mužů) z 29 škol Jihomoravského kraje. Vytvořili jsme vlastní výzkumný nástroj, který obsahoval 27 otevřených, polouzavřených a uzavřených otázek. Podle výpovědí respondentů mohou úpolová cvičení naplňovat cíle tělesné výchovy na základních školách stejnou měrou jako ostatní pohybové aktivity. Na základě zjištěných informací se domníváme, že by mělo být posíleno zejména celoživotní vzdělávání učitelů tělesné výchovy. Učitelé neznají současné úpolové reálie a nedostatečně využívají možné zdravotní benefity plynoucí z optimálního využití úpolových prostředků ve školní tělesné výchově.
Abstract (in English)
The aim of research was to find out quantitative ration and current trends in combatives in physical education.There were 52 (24 females, 28 males) people in the research group. As teachers has said combative excercises can fullfil aims of physical education as well as other motor activities. In our opinion, teachers lifelong learning should be sthrenghten. Teachers does not know todays combatives. They do not use possible health benefits from combatives.
Links
MSM0021622421, plan (intention)Name: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, School and Health for the 21st Century
PrintDisplayed: 29/5/2024 22:02