ŠKAPA, Radoslav a Eva KUBÁTOVÁ. Quality of Buyer-Seller Relationships from Value Creation Perspective. Online. Portuguese Journal of Management Studies. Lisboa: ISEG, Technical University of Lisbon, 2009, XIV, č. 2, s. 163-175. ISSN 1647-2225. [citováno 2024-04-23]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Quality of Buyer-Seller Relationships from Value Creation Perspective
Název česky Kvalita dodavatelsko-odběratelských vztahů z pohledu tvorby hodnoty
Autoři ŠKAPA, Radoslav (203 Česká republika, garant) a Eva KUBÁTOVÁ (203 Česká republika)
Vydání Portuguese Journal of Management Studies, Lisboa, ISEG, Technical University of Lisbon, 2009, 1647-2225.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50200 5.2 Economics and Business
Stát vydavatele Portugalsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14560/09:00029443
Organizační jednotka Ekonomicko-správní fakulta
Klíčová slova anglicky Buyer-seller relationships; desk research; value and value creation
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Ing. Radoslav Škapa, Ph.D., učo 10072. Změněno: 31. 3. 2010 08:46.
Anotace
The economic performance of a company does not depend on the company itself, but on its relationships to other subjects and the ability to create value from such relationships. A paradigm shift in management towards a network perspective goes hand in hand with a new understanding of value and the value-creation process. In our article we try to identify direct and indirect ways of how value is created in relationships. We also analyse two different kinds of relationships to prove that relationships which stimulate the further development of companies create value more indirectly than relationships which just support the economic stability of companies.
Anotace česky
Žádná z organizací nevlastní všechny zdroje nezbytné k uspokojení požadavků svých zákazníků. Organizace jsou závislé na zdrojích, které jim poskytují dodavatelé a jsou tedy nuceny utvářet s nimi obchodní vztahy, které vedou k tvorbě sítí mezi podniky. Cílem našeho článku je prozkoumat existenci přímých a nepřímých funkcí vztahů při tvorbě hodnoty. Analýza je provedena na dvou skupinách podnikových spoluprací, a to spolupracích, které vedly ke stabilizaci podniku a spolupracích podněcujících další rozvoj. Dva typy spoluprací naplňovaly odlišné přímé a nepřímné funkce.
Návaznosti
GA402/05/0795, projekt VaVNázev: Identifikace sektorových klastrů v regionu jižní Moravy
Investor: Grantová agentura ČR, Identifikace sektorových klastrů v regionu jižní Moravy
VytisknoutZobrazeno: 23. 4. 2024 21:29