BAZALOVÁ, Barbora and Lucie PROCHÁZKOVÁ. Bildung der Schüler mit Störungen des autistischen Spektrums in der Tschechischen Republik (Education of Pupils with Autism Spectrum Disorders in the Czech Republic). behinderte Menschen. Graz, Rakousko, 2009, 32/2009, No 4, p. 11-15. ISSN 1561-2791.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Bildung der Schüler mit Störungen des autistischen Spektrums in der Tschechischen Republik
Name in Czech Vzdělávání žáků s poruchami autistického spektra v České republice
Name (in English) Education of Pupils with Autism Spectrum Disorders in the Czech Republic
Authors BAZALOVÁ, Barbora (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Lucie PROCHÁZKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition behinderte Menschen, Graz, Rakousko, 2009, 1561-2791.
Other information
Original language German
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Austria
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14410/09:00036385
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) poruchy autistického spektra; autismus; speciálně pedagogické centrum; klient; žák; vzdělávání
Keywords in English autism spectrum disorders; autism; special education centre; client; pupil; education
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D., učo 11544. Changed: 28/12/2010 21:26.
Abstract
Dieser Beitrag bringt Informationen über die Störungen des autistischen Spektrums in der Tschechischen Republik. Er präsentiert den tschechischen Zugang zu der Problematik und die derzeitigen Trends einschliesslich der Bildungsmöglichkeiten. Einen Bestandteil bilden die Teilergebnisse der Forschungsarbeit des Teams orientiert an die Grundbildung der Schüler mit Störungen des autistischen Spektrums und Möglichkeiten ihrer weiteren Durchsetzung im Bildungsprozess und am Arbeitsmarkt im Rahmen des Forschungsvorhabens Sonderpädagogischer Förderbedarf der Schüler im Kontext des Rahmenbildungsprogramms für die Grundbildung (MSM 0021622443).
Abstract (in Czech)
Tento příspěvek přináší informace o poruchách autistického spektra v České republice. Prezentuje český přístup k této problematice a současné trendy včetně možností vzdělávání. Jsou zde také obsaženy dílčí výsledky výzkumné práce týmu se zaměřením na Základní vzdělávání žáků s PAS a možnosti jejich dalšího uplatnění ve vzdělávacím procesu a na trhu práce v rámci výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (MSM 0021622443).
Abstract (in English)
This article brings information about autism spectrum disorders in the Czech Republic. Czech approach and trends are presented here including possibilities of education. Also results of the work of the research team focusing on Elementary Education of Pupils with ASD and their Further Opportunities in the Educational Process and on the Labour Market from the Research project called Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Education Programme for Elementary Education (MSM 0021622443).
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 3/5/2024 10:15