RYBÁŘ, Radovan. Poznámky k filozofii zdraví. In ŘEHULKA, Evžen. Přehled anotací 4. mezinárodní konference Škola a zdraví 21. první. Brno: MSD, spol. s.r.o.,Lidická 23, 602 00 Brno. 52 s. ISBN 978-80-7392-044-9. 2008.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Poznámky k filozofii zdraví
Název česky Poznámky k filozofii zdraví
Název anglicky Notes to philosophy of health
Autoři RYBÁŘ, Radovan (203 Česká republika, garant).
Vydání první. Brno, Přehled anotací 4. mezinárodní konference Škola a zdraví 21, 52 s. 2008.
Nakladatel MSD, spol. s.r.o.,Lidická 23, 602 00 Brno
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 60300 6.3 Philosophy, Ethics and Religion
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/08:00036390
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7392-044-9
Klíčová slova česky Zdravý životní styl, vzdělávání a výchova, učitelství humanitních a společenskovědních oborů, metody správného a úspěšného jednání, hledání vnitřní harmonie
Klíčová slova anglicky Healthy style of life; education and cultivation; teaching profession of humanities and social scienties subjectes; inner search of harmony
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: PhDr. Radovan Rybář, Ph.D., učo 1221. Změněno: 11. 8. 2009 12:22.
Anotace
Učitele, zejména humanitních a sociálně vědních oborů je možno charakterizovat jako kulturně osvětového činitele. V moderním pojetí jejich hlavním cílem není napomáhat hromadění vědomostí, ale vést k jemnějšímu, utříděnějšímu vnímání, které směřuje k celkovému pochopení světa. Důležitým úkolem jejich profese je pěstování syntetického pohledu, schopnost klást otázky a zvládání reakcí na nepředvídatelné situace a problémy. O co ve výkonu učitelského povolání zejména běží je pomoc při hledání správné a rozumné vnitřní harmonie. Posláním dnešního učitele je "reprogramovat" svého neurotického studenta pomocí pozitivních sugescí.
Anotace anglicky
Teachers, especially those who teach humanities and social studies, can be characterized as reprezentatives of cultural and public englightenment. According to modern interpretation their main aim is not to accumulate knowledge but to guide students to a more delicate and more classified perception leading to a better overall understanding of the world. The important task of the profession is the cultivaton of a synthetic view an ability to ask questions and cope with reactions to umpredictable situations and problems. Trying to find inner harmony is a concern of the teaching proffesion. The imposition of contemporary teacher is "reprogram" of his neurotic student with a help of positive sugestions.
Návaznosti
MSM0021622421, záměrNázev: Škola a zdraví pro 21. století
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Škola a zdraví pro 21. století
VytisknoutZobrazeno: 20. 4. 2024 03:49